طرز تهیه کباب شاه عباسی

کباب شاه عباسی و کوبیده شاه عباسی یکی از کباب های سنتی اصفهان و یزد است. برای تهیه کباب شاه عباسی معمولاً دو لایه بسیار نازک گوشت قرمز و سینه مرغ را رنده کرده و به سیخ می زنند یا می توانید مرغ را ابتدا به سیخ بکشید و با چرخ گوشت بکوبید تا گوشت رنده شود و بیرون بیاید و در آن بچسبانید. سیخ. کاملاً روی آن را با گوشت قرمز چرخ کرده پوشانده و مدتی در فریزر قرار دهید تا سفت شود و از سیخ جدا نشود سپس آن را کبابی کرده و میل کنید.

1 5 طرز تهیه کباب شاه عباسی

مواد مورد نیاز کباب شاه عباسی

دو نوع پیاز، دو قاشق غذاخوری زعفران ساییده، فلفل و نمک به میزان لازم، یک نوع سینه مرغ، نیم کیلو گوشت بدون چربی.

طرز تهیه کباب شاه عباسی

گوشت را مستقیماً به اندازه 10*10 برش دهید و سپس هر تکه را به طول 5-7 سانتی متر برش دهید و با چاقو یا استیک نازک برش دهید تا خوش طعم تر شود و مغزها بپزند. سینه های مرغ را به صورت فیله های بلند برش داده و روی حرارت قرار دهید. پیاز را رنده کنید و در دو کاسه جداگانه تقسیم کنید. نمک و فلفل را در بشقاب با گوشت خام اضافه کنید.در ظرفی دیگر سینه مرغ، زعفران، نمک و فلفل را اضافه کنید.روی کاسه ها را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه چغوک بریزو

1 6 طرز تهیه کباب شاه عباسی

یک نوار مرغ و یک نوار گوشت گاو صاف را بین دو تکه پلاستیک قرار دهید و با همزن استیک بزنید تا یکدست شود سپس گوشت را روی سیخ بگذارید تا یک طرف مرغ و یک طرف سیخ صاف شود. . کباب شاه عباسی را ابتدا با حرارت زیاد و سپس با حرارت ملایم کباب کنید. برای تهیه کباب چلوک شاه عباسی می توانید چلو درست کنید، گوجه فرنگی و پرتقال سوخاری را با کباب سرو کنید. چلوکباب شاه عباسی یک غذای محبوب است.

بیشتر بخوانید: نحوه بخارپز کردن شیر قهوه با دستگاه

1 7 طرز تهیه کباب شاه عباسی

طرز تهیه جوجه کباب شاه عباسی:

اقلام ضروری

بیشتر بخوانید:  روش تهیه شیر زنجبیل + فواید شگفت انگیز شیر زنجبیل

نمک به میزان لازم، گوشت قرمز چرخ کرده 80 گرم، فلفل به میزان لازم، فیله مرغ 180 گرم، پیاز یک رقم، زعفران به میزان لازم، آبلیمو به میزان لازم، فلفل دلمه ای خرد شده به میزان لازم، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، پیاز خرد شده به میزان لازم

1 8 طرز تهیه کباب شاه عباسی

سینه های مرغ را مانند مرغ کبابی خرد کنید و با کمی نمک، آبلیمو، روغن زیتون، زعفران، فلفل و پیاز مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.گوشت قرمز و همچنین گوشتی که برای خمیر آماده می شود را با نمک و پیاز رنده شده و فلفل سیاه ورز دهید و روی آن را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. مرغ ها را روی سیخ بگذارید سپس روی تخته قرار دهید و با دست روی زمین فشار دهید و با چاقو یا گوشت کوب آنها را له کنید تا یکدست شوند و جوجه ها را به این صورت روی سیخ قرار دهید. که گوشت کوبیده روی سیخ گذاشته شود. سپس روی مرغ ها را به طور یکنواخت با گوشت چرخ کرده بپوشانید و با دست آنها را صاف کنید تا به هم بچسبند و با چاقو به صورت عمودی تراز شوند. سیخ های کباب را به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار می دهیم و سپس با حرارت ملایم روی گریل می گذاریم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه چیپس سبزیجات در منزل

منبع: قسمت آشپزخانه روبکا

.

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک بدون بیکینگ پودر

کیک بدون بکینگ پودر کیک بدون بکینگ پودر اگر بکینگ پودر اکسپوز ندارید، نگران نباشید، …