قیمت ساخت پروتز مچ دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ دست

rgv45vg v54 g54 قیمت ساخت پروتز مچ دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ دست

قیمت ساخت پروتز مچ دست، به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله می خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم. اگر بنا به هر دلیلی، مانند یک حادثه و یا به صورت مادرزادی، دستتان از ناحیه مچ قطع شده است، به یک کلینیک ارتوپدی حرفه ای ساخت مچ مصنوعی مراجعه کنید و به این وسیله، به خود کمک کنید تا مشکلاتتان کاهش پیدا کند.

پروتز مچ دست چیست؟ قیمت ساخت پروتز مچ دست به چه عواملی بستگی دارد؟

پروتز مچ دست، یکی از انواع پروتزهایی است که در مواقع قطع عضو از ناحیه مچ دست، ساخته می شود. پروتز مچ دست، یکی از مهم ترین انواع پروتز است و فرد به کمک آن می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی کند. کارهایی از قبیل نگه داشتن، و یا بلند کردن و حرکت دادن اجسام، از جمله اموری است که انجام آنها به عهده پروتز مچ دست است. کاربردی بودن این پروتز، تنها یکی از مزیت های ساخت و نصب آن به شمار می رود. پروتز مچ دست، نقش زیبایی نیز داشته و به دلیل تطابقی که بین رنگ آن و رنگ پوست فرد وجود دارد، افراد با نصب آن می توانند حضوری فعال و پر رنگ در جامعه داشته باشند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری فارس، زومیت، ایلنا و چطور، کلینیک ارتوپد فنی پایار، یکی از بهترین و مطرح ترین سازندگان پروتز مچ دست درکشور به شمار می رود. هر آنچه از علم و تجربه که برای ساخت پروتز نیاز است، در این کلینیک به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:  چطور موهایمان را خودمان کوتاه کنیم؟

4vg45g45 قیمت ساخت پروتز مچ دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ دست

حال که می دانید پروتز مچ دست چیست، باید در مورد عوامل موثر بر قیمت نیز نکاتی را بیان کنیم. پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت ساخت پروتز مچ دست به این شرح هستند:

1- نوع پروتز

یکی از مهم ترین پارامترهایی که روی قیمت پروتز مچ دست تاثیر می گذارد، نوع پروتز است. پروتز مچ دست، انواع و اقسام مختلف دارد و هر کدام نیز با قیمت متفاوتی ساخته، و در اختیار فرد قرار داده می شود. برای مثال، یکی از جدیدترین انواع پروتزهای مچ دست، پروتزهای الکترونیکی هستند. قیمت این نوع پروتز، از سایر انواع پروتز، بالاتر است و این نیز به دلیل ساختار و عملکرد پی قیمت پروتز مچ دست سیلیکونی پیچیده ای است که از این نوع انتظار می رود. پروتز دست سیلیکونی، از دیگر انواع پروتز مچ دست است. قیمت پروتز مچ دست سیلیکونی از قیمت پروتز الکترونیکی، پایین تر است.

2- گستردگی ناحیه قطع عضو شده

عامل دیگری که روی قیمت پروتز مچ دست تاثیر می گذارد، گستردگی ناحیه ی قطع شده است. هر چقدر وسعت قطع شدگی بیشتر باشد، فرد، ناچار است هزینه بیشتری برای ساخت پروتز پرداخت کند. کسانی که شغل خطرناکی دارند، می توانند برای کاهش هزینه این نوع پروتز، از خدمات بیمه های خصوصی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  باید ها و نبایدهای آرایشی در زمستان

3- تکنولوژی به کار برده شده در ساخت پروتز

دیگر عاملی که می تواند باعث تغییر قیمت ساخت پروتز مچ دست می شود، تکنولوژی به کار برده شده در ساخت پروتز است. هر قدر یک پروتز از نظر ساختار و عملکرد، پیچیده تر عمل کند و در ساخت آن از تکنولوژی به روزتری استفاده شده باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

45tv45g45 قیمت ساخت پروتز مچ دست چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز مچ دست

مچ دست سیلیکونی چیست؟ قیمت پروتز مچ دست سیلیکونی چقدر است؟

قبل از آنکه در مورد قیمت پروتز مچ دست سیلیکونی صحبت کنیم، خوب است بدانید که این نوع پروتز، را با توجه به نیاز و درخواست متقاضی می سازند و در اختیار او قرار می دهند. این نوع پروتز برای همه کسانی که دستشان از ناحیه مچ قطع شده است، گزینه مناسبی به نظر می رسد و به دلیل سبک بودن و شباهت داشتن به مچ دست طبیعی، محبوبیت زیادی دارد.

قیمت این نوع پروتز، از قیمت پروتزهایی که تکنولوژی پیچیده ای در ساخت آنها به کار برده شده است، پایین تر است. پروتزهای سیلیکونی ساختار ساده ای دارند و مهم ترین نقش آنها، زیبایی و افزایش اعتماد به نفس کاربر است. این نوع پروتز، توسط عضو باقیمانده کنترل می شود و سوکتی که در آن به کار برده شده است، به دست فرد کمک می کند تا حرکتی دقیق و حساب شده داشته باشد.

ساده بودن ساختار و نوع عملکرد این نوع پروتز، باعث کاهش قیمت آن در مقایسه با پروتزهایی، مانند پروتز مکانیکی، شده است. در ساخت پروتز سیلیکونی از ماده ای انعطاف پذیر به نام سیلیکون استفاده می کنند. این ماده، به کارشناسان و سازندگان پروتز امکان داده تا پروتزی کاملا شبیه به دست را بسازند. این شباهت از نظر رنگ، بافت، وجود مو و حتی وجود کک و مک، قابل توجه است.

بیشتر بخوانید:  انواع مدل موی خرگوشی

مرکز فروش دست مصنوعی یا مچ مصنوعی در کشور کجاست؟

برخی مواقع، از دست مصنوعی به عنوان مچ مصنوعی نیز یاد می کنند. پروتزها، کاملا اختصاصی هستند و هیچ فردی نمی تواند از پروتز فرد دیگری استفاده کند. به همین دلیل است که شما برای تهیه این نوع پروتز باید به مراکز ساخت پروتز مچ دست در کشور، و نه مراکز فروش دست مصنوعی مراجعه کنید. در واقع، چیزی تحت عنوان مرکز فروش دست مصنوعی در کشور وجود ندارد و این کلینیک های ارتوپدی فنی هستند که کار ساخت و ارائه انواع پروتز را انجام می دهند.

اگر در اثر یک حادثه، و یا به صورت مادرزادی، مچ دست ندارید و برای آنکه به کارهای روزانه تان برسید، با مشکلات زیادی مواجه هستید، سعی کنید برای ساخت این نوع پروتز به کلینیک های مطرح در کشور، همچون کلینیک ارتوپد فنی پایار مراجعه کنید. تجهیزات و تخصص مورد نیاز برای ساخت یک پروتز کاملا مهارتی و کاربردی در این کلینیک وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

sayasahand آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید …