نحوه لایه برداری با بخار

4e5tvg46yh65 نحوه لایه برداری با بخار

انجام منظم روتین پوست صورت می تواند به حفظ سلامت و درخشندگی پوست شما کمک کند. اما رفتن به یک اسپا یا متخصص زیبایی برای انجام یک روتین صورت حرفه ای می تواند گران باشد. خوشبختانه، می توانید با لایه برداری، بخاردادن به صورت و استفاده از ماسک صورت در خانه نتایج مشابهی به دست آورید. نکته کلیدی درک ترتیب صحیح انجام هر مرحله و استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست است تا در نهایت پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

پاکسازی و لایه برداری صورت شما

1. پاکسازی پوست صورت

صورتت را پاک کن مهم است که قبل از لایه برداری با یک صورت تمیز شروع کنید. صورت خود را با آب گرم خیس کنید و یک پاک کننده آرایش صورت متناسب با نوع پوستتان را ماساژ دهید. پاک کننده را با آب ولرم بشویید.

می توانید صورت خود را با یک حوله تمیز بزنید تا چکه نکند اما لازم نیست آن را کاملا خشک کنید. وقتی لایه برداری می کنید می خواهید پوستتان کمی مرطوب باشد.

برای پوست های چرب، ژل بدون چربی یا فرمول فوم دار را انتخاب کنید که چربی های اضافی را از بین ببرد و منافذ شما را عمیقا تمیز کند.

برای پوست های خشک، کرم یا فرمول حاوی روغن را انتخاب کنید که پوست شما را بدون از بین بردن رطوبت پاک کند.

برای پوست های حساس، فرمول کرم بدون عطر و غیر تحریک کننده را انتخاب کنید.

برای پوست های مستعد آکنه، یک فرمول بدون چربی با ترکیبات ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک انتخاب کنید.

2. یک اسکراب ملایم بمالید.

هنگامی که صورت شما تمیز شد، مقدار کمی از یک اسکراب صورت را بردارید و آن را روی صورت خود بمالید. آن را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه با حرکات دایره ای رو به بالا روی پوست خود ماساژ دهید و به نواحی که پوست به خصوص زبر، خشک یا مستعد مسدود شدن منافذ هستند توجه ویژه ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  کراتینه طبیعی مو با ژلاتین + طرز تهیه ماسک مو ژلاتین

اسکراب صورت را انتخاب کنید که حاوی ریزدانه های ملایم باشد و نه پوسته های له شده میوه یا آجیل. کمتر احتمال دارد پوست شما را تحریک کند.

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، می توانید دو تا سه بار در هفته لایه برداری کنید.

اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، می توانید تا دو بار در هفته لایه برداری کنید.

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، نباید بیش از یک بار در هفته لایه برداری کنید.

4vg4th rhv نحوه لایه برداری با بخار

بخار دادن صورت شما

1. اضافه کردن اسانس به آب

آب را در یک کاسه بریزید و اسانس ها را اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد، آن را از روی اجاق گاز بردارید. آب را با احتیاط به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و اسانس های دلخواه را با آن مخلوط کنید. اجازه دهید آب به مدت یک دقیقه یا بیشتر با روغن ها خیس بخورد.

برای پوست های خشک یا بالغ، اسانس های گل رز و/یا یاس را به آب اضافه کنید تا پوستتان نرم شود.

برای پوست مستعد آکنه، روغن درخت چای و/یا رزماری را به دلیل خاصیت ضد باکتریایی به آب اضافه کنید.

برای پوست مختلط، روغن گریپ فروت را به آب اضافه کنید تا به تعادل پوستتان کمک کند.

برای پوست های حساس، روغن شمعدانی و/یا اسطوخودوس را به آب اضافه کنید تا به پوستتان آرامش بخشد.

همچنین اگر با آلرژی یا سرماخوردگی مشکل دارید، می توانید روغن اکالیپتوس را به آب اضافه کنید. می تواند به تراکم کمک کند.

2. پوشاندن سر با حوله

یک حوله را روی سر خود بکشید و صورت خود را روی کاسه نگه دارید. وقتی آب و روغن برای چند دقیقه خیس شد، یک حوله بزرگ روی سر خود قرار دهید. سر خود را روی کاسه حرکت دهید تا صورت شما تقریباً 5 تا 10 اینچ (13 تا 25 سانتی متر) از بخار فاصله داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که حوله سر و اطراف کاسه را پوشانده است، بنابراین بخار به دام افتاده و روی صورت شما متمرکز می شود.

بیشتر بخوانید:  احیای مو چیست و روشهای احیای مو کدامند؟

مراقب باشید صورت خود را خیلی به بخار نزدیک نکنید وگرنه ممکن است پوستتان بسوزد.

46ybhvy64h64 نحوه لایه برداری با بخار

3. صورت خود را در فواصل زمانی بخار دهید.

صورت خود را به مدت 90 ثانیه تا 2 دقیقه روی بخار نگه دارید. ۱ تا ۲ دقیقه استراحت کنید و سپس صورت خود را به بخار برگردانید. این فرآیند را در مجموع برای 5 جلسه 2 دقیقه ای بخارپز کردن پوست تکرار کنید.

اگر متوجه شدید که پوست شما خیلی داغ می شود یا احساس می کنید که می سوزد، فورا بخار دادن به صورت خود را متوقف کنید.

استفاده از ماسک صورت

1. ماسک صورت مناسب پوست شما

ماسکی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد. درست مانند پاک کننده صورت، انتخاب ماسک صورت متناسب با نوع پوست شما بسیار مهم است. می‌توانید از میان ماسک‌های خاک رس، ژل، کرم و ماسک‌های ورقه‌ای که چربی اضافی را از بین می‌برند، آکنه را درمان می‌کنند، آب‌رسانی می‌کنند، روشن می‌کنند و پوست را تسکین می‌دهند.

ماسک های مبتنی بر خاک رس برای پوست های چرب و مستعد آکنه بهترین هستند زیرا چربی اضافی را جذب می کنند و منافذ را عمیقا تمیز می کنند. آنها همچنین می توانند منافذ بزرگ شده را سفت کنند.

ماسک های کرم آبرسان برای پوست های خشک، کم آب یا بالغ بهترین هستند. آنها معمولا حاوی روغن هایی هستند که به پوست رطوبت می بخشند.

ماسک های ژل برای اکثر انواع پوست از جمله پوست های حساس مفید هستند. آنها معمولاً بدون چربی هستند اما همچنان می توانند پوست را آبرسانی و تسکین دهند.

ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک‌های پارچه‌ای یا کاغذی نازکی هستند که از مواد مایع اشباع شده‌اند و انواع مشکلات پوستی را درمان می‌کنند. می توانید فرمول های آبرسان، لایه بردار و روشن کننده را پیدا کنید.

5tgv46hy64 نحوه لایه برداری با بخار
woman in spa

2. گذاشتن ماسک روی پوست

ماسک را روی صورت خود صاف کنید و بگذارید خشک شود. هنگامی که ماسکی را انتخاب کردید، آن را به دقت با انگشتان تمیز روی صورت خود بمالید. در صورت تمایل می توانید آن را روی گردن و بدن خود پخش کنید. طبق دستورالعمل روی بسته بندی اجازه دهید تا خشک شود. در بیشتر موارد، باید ماسک را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید.

بیشتر بخوانید:  مدل گریم کودک + آموزش گریم کردن کودک

در صورت تمایل می توانید ماسک را با برس روی صورت خود بمالید. یک برس پایه مصنوعی تخت به خوبی کار می کند.

دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی ماسک را دنبال کنید تا میزان ضخامت یا نازکی لایه‌ای را که باید اعمال کنید، مشخص کنید.

اگر از ماسک ورقه ای صورت استفاده می کنید، آن را از بسته بندی خارج کرده و روی صورت خود قرار دهید. آن را به آرامی فشار دهید تا مطمئن شوید که به پوست شما می‌چسبد. برای جلوگیری از افتادن آن، بهتر است زمانی که از ماسک ورقه ای استفاده می کنید، دراز بکشید.

54vg45g54 نحوه لایه برداری با بخار

3. ماسک را با آب بشویید و خشک کنید.

وقتی ماسک خشک شد، صورت خود را با آب گرم بپاشید تا پاک شود. ممکن است مرطوب کردن پارچه شستشو برای برداشتن آن کمک کند، به خصوص اگر از ماسک خاک رس استفاده می کنید. از یک حوله تمیز برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید.

با بسته بندی ماسک مشورت کنید تا مطمئن شوید که از روش مناسب برای برداشتن ماسک خود استفاده می کنید.

اگر از ماسک ورقه ای استفاده می کنید، نیازی به شستشوی آن نیست. ملحفه را بردارید تا آن را دور بیندازید و باقیمانده مایع را به پوست خود بمالید تا جذب شود.

4. مرطوب کننده معمولی خود را بزنید.

پس از برداشتن ماسک، صورت خود را با آب خنک بپاشید و یک بار دیگر صورت خود را خشک کنید. برای داشتن پوستی سالم و درخشان، سرم صورت و یا مرطوب کننده معمول خود را روی پوست خود ماساژ دهید.

در صورت تمایل می توانید قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده از یک تونر استفاده کنید.

3cg5g5 نحوه لایه برداری با بخار

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

sayasahand آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید …