همه چیز درباره ارز دیجیتال زیلیکا

بازار ارزهای دیجیتال یکی از عرصه­های اقتصادی است که هم پیچیدگی­های خاص خودش را دارد و هم کار کردن در آن در صورت تسلط بر ماهیت کار، بسیار راحت است.

در این بازار، رمز ارزهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام برای هدفی خاص طراحی و عرضه شده­اند. هر کدام از آنها هم دارای مزایا و معایبی هستند که می­بایست پیش از اقدام برای سرمایه­گذاری بر روی آنها، به صورت کامل شرح­شان را مطلع شد.

در این مقاله در مورد ارز دیجیتال زیلیکا صحبت شده است. هدف آن بوده تا به شکل کامل از جمله در مورد کارکردهای آن، مزایا و معایب آن صحبت شود.

45byhu5h7ni68ikim8 همه چیز درباره ارز دیجیتال زیلیکا

منظور از ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟

رمز ارز زیلیکا Zilliqa نوعی ارز دیجیتال بوده که مبتنی بر فناوری بلاک چین است. نماد آن ZIL است و هدف از ارائه آن مقیاس­پذیر کردن سیستم برای زمانی است که بلاک چین با رشد قابل ملاحظه­ای روبرو است.

این رمز ارز می­تواند در کسری از ثانیه تعداد بسیار زیادی تراکنش را پردازش کند و به این صورت باعث افزایش سرعت بلاک چین می­شود.

تاریخچه ای کوتاه از ارز دیجیتال زیلیکا

شروع به کار این ارز دیجیتال به سال 2017 برمی­گردد و در سال 2018 هم شبکه آزمایشی آن تاسیس و در سال 2019 هم استارت شبکه اصلی آن زده شد. هدف از عرضه آن به بازار هم اجرای قراردادهای هوشمند و پردازش معاملات شبکه بوده است.

این رمز ارز پس از دو ارز دیجیتال پرطرفدار بیت کوین و اتریوم، در قالب نسل سوم ارزهای دیجیتال شناخته شده است که تلاش دارد تا محدودیت­های نسل پیشین خود را برطرف کند.

همانطور که اشاره شد زیلیکا بر مبنای بلاک چین شروع به فعالیت کرده است؛ بلاک چین دارای مزایای خاص خود است اما با کاهش مقیاس­پذیری سیستم در مقابل بالا رفتن تعداد گره­ها به عنوان یک ایراد مواجه است.

بیشتر بخوانید:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

رمز ارز زیلیکا به شکلی طراحی شده است که با قابلیت تقسیم نودهای اعتبارسنجی تراکنش­ها به قطعات و بخش­های کوچک­تر، بهبود کنترل و مقیاس­پذیری سیستم را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل هم سرعت پردازش تراکنش­ها در بلاک چین بالا می­رود.

رمز ارز زیلیکا بوسیله کومار که یکی از محققان دانشگاه سنگاپور است ایجاد شده است. وی با همکاری دو فرد دیگر به نام­های کانتلیا و ژیا این رمز ارز را طراحی کرده و توسعه داده است. به این ترتیب زیلیکا رمز ارزی محسوب می­شود که بوسیله محققان دانشگاهی ایجاد شده است.

35tvb46unj67km68 همه چیز درباره ارز دیجیتال زیلیکا

خصوصیات ارز دیجیتال زیلیکا

این ارز دیجیتال بر شاردینگ تمرکز دارد و از این رو منحصربفرد محسوب می­شود. بر مبنای این تمرکز نودهای بلاک چین در قالب دسته­های کوچکتر تقسیم می­شوند و باعث افزایش سرعت تراکنش­ها می­شوند. بلاک چین این ارز دیجیتال با ضرب توکن­ها و همچنین با دو نوع تراکنش انتقالی رابطه دارد. منظور آن است که:

هنگامی که مشتریان توکن­های Zil را مورد مبادله قرار می­دهند، تراکنش­های انتقالی شکل می­گیرند و زمانی که زنجیره­های جدید در بلاک چین با بیشتر از ششصد گره هش شود، اصطلاحا تراکنش ضرب شکل می­گیرد.

مقایسه ارز دیجیتال زیلیکا، بیت کوین و اتریوم

بیت کوین و اتریوم در زمره نسل­های اول و دوم بلاک چین هستند که با مشکلاتی مانند مقیاس­پذیری مواجه بودند. نسل سوم که ارز دیجیتال زیلیکا جزو آنها است، سعی کرد که این مشکلات را به حداقل ممکن برساند.

زیلیکا توانست در راستای حل مشکلات گفته شده در نسل اول و دوم بلاک چین موفقیت چشمگیری کسب کند و برعکس اتریوم و بیت کوین که سرعت پردازش­شان با رشد آنها کندتر شد، توانست بواسطه تقسیم نودها، باعث افزایش سرعت شبکه شود.

بیشتر بخوانید:  دانستنیهای بیمه زندگی

روش خرید و فروش ارز دیجیتال زیلیکا

برای خرید و فروش ارز دیجیتال زیلیکا بایستی به مانند خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال اقدام کرد. یعنی به صرافی­های معتبر مراجعه کرده و با انجام مراحل ثبت نام و انجام فرایند احراز هویت، قیمت ارز دیجیتال زیلیکا را دریافت کرده و برای خرید یا فروش دارایی خود اقدام کنید.

مزایا و معایب ارز دیجیتال زیلیکا

مهمترین مزیت این ارز دیجیتال، کاربرد نسل سوم بلاک چین است که بواسطه آن ایراد مقیاس­پذیری از بین رفته و انجام تراکنش­ها با سرعت بیشتری صورت گرفته است.

از آنجایی که متفکران و محققان دانشگاهی پشت طراحی و عرضه این رمز ارز دیجیتال بوده­اند، بنابراین طرفدارن و سرمایه­گذاران آن دارای قدرت زیادی هستند و با همین قدرت هم از آن حمایت می­کنند. اما همین مزیت را عیب آن هم تلقی کرده­اند چرا که این افراد دارای تجربه کافی نیستند.

این در حالی است که برای رقابت با سایر ارزهای دیجیتال نیازمند داشتن تجربه بوده و بایستی علم و تجربه در کنار هم توسعه پروژه ارز دیجیتال زیلیکا را بر عهده داشته باشند.

کیف پول های مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال زیلیکا

برای نگهداری و ذخیره این ارز دیجیتال به مانند سایر ارزهای دیجتال نیاز است تا از کیف پول دیجیتال استفاده شود. اهداف نگهداری رمز ارزها متفاوت هستند.

مثلا برخی از اقشار مانند دانشجویان که دارای اطلاعات کافی در زمینه بازار ارزهای دیجیتال هستند، برای کسب درآمد به سمت و سوی این عرصه سوق می­یابند و شاید بتوان گفت در همه کشورها از جمله در ایران در صورت داشتن تجربه و اطلاعات کافی، بهترین روش های درآمد برای دانشجویان ایرانی می­تواند ورود به عرصه بازار ارز دیجیتال باشد.

بیشتر بخوانید:  تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

355vtgby46yu56n همه چیز درباره ارز دیجیتال زیلیکا

در ادامه به معرفی چند نوع کیف پول برای نگهداری و یا ذخیره ارز دیجیتال زیلیکا پرداخته­ایم:

  • کیف پول لجر نانو اس: این کیف پول سخت­افزاری است و از بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی می­کند. در عین حال باید اشاره کرد که این کیف پول دارای امنیت بالایی هم هست.
  • کیف پول تراست: این کیف پول در دسته کیف­های نرم­افزاری قرار دارد که هم امنیت بالایی دارد و هم کار با آن برای کاربران راحت است.

سخن آخر

در این مقاله در مورد ارز دیجیتال زیلیکا صحبت شده است. این رمز ارز در دسته نسل سوم بلاک چین قرار دارد که با قابلیت­هایی که در تقسیم نودها دارد محدودیت­های تکنولوژیکی نسل اول و دوم بلاک چین را برطرف کرده و سرعت پردازش تراکنش­ها را بسیار بالا برده است.

در این مقاله می­توانید در مورد مزایا و معایب این رمز ارز و همینطور در مورد کیف پول­های مناسب برای نگهداری آن مطالبی را بخوانید.

سوالات متداول

در این بخش به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته­ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند. ما را همراهی کنید.

ارز دیجیتال زیلیکا چه کاربردی دارد؟

مهمترین کاربرد این ارز دیجیتال ایجاد بستری امن و همچنین مقیاس­پذیر برای انجام امور مالی غیرمتمرکز و همینطور اجرا کردن قراردادی هوشمند است.

آیا سرمایه­ گذاری بر روی ارز دیجیتال زیلیکا سودآور خواهد بود؟

بر مبنای نظر کارشناسان هر چند که این رمز ارز با نوسانات قیمتی زیادی مواجه بوده است اما مطابق با خصوصیات منحصربفردی که دارد و مطابق با عملکرد خوب خود، توانایی رشد دارد. البته برای سرمایه­گذاری بر روی این ارز دیجیتال بایستی تحلیل­های تکنیکال و بنیادی را انجام داد تا بتوان با اطمینان بیشتر در این خصوص اقدام کرد.

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …