تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

معرفی سه دانشگاه مموریال نیوفاندلند، مک مستر و مانیتوبای کانادا

wfjh5h7ht394cb88tu3opctj 300x200 تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

کانادا به‌طور گسترده یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای زندگی در نظر گرفته می‌شود.

در ژانویه 2016، مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، بر اساس عواملی ازجمله مقرون‌به‌صرفه بودن، ثبات اقتصادی و سیاسی، ایمنی و مراقبت‌های بهداشتی و سیستم مدرسه و دانشگاه عالی، کانادا را پس از آلمان به‌عنوان دومین کشور برتر برای زندگی معرفی کرد.

دانشگاه‌ها در کانادا بر اساس منشورهای دولتی استانی و منطقه‌ای تأسیس‌شده‌اند و فعالیت می‌کنند.

در ادامه به معرفی سه دانشگاه مموریال نیوفاندلند، مک مستر و مانیتوبای کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه ممو ریال نیوفاندلند؛ برترین دانشگاه جامع کانادا

3t53m09tu45n9tyou5njhy9jt 300x200 تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا (MUN) که دانشگاه مموریال نیز نامیده می‌شود، یک موسسه چند رشته‌ای است که به نوآوری، خلاقیت در آموزش، بورس تحصیلی، تحقیق و مشارکت عمومی اختصاص دارد.

کالج دانشگاه مموریال (MUC) در سال 1925 به‌عنوان یادبودی برای نیوفاندلندرهایی که در طول جنگ جهانی اول جان خود را فدا کردند، احداث شد.

این دانشگاه با مجموعه‌ای از دانش‌پژوهان و دانشجویان در سراسر جهان، شامل 18000 دانشجو در بیش از 100 کشور و 95000 فارغ‌التحصیل، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آتلانتیک کانادا در نظر گرفته می‌شود.

دانشگاه مموریال دارای چهار پردیس اصلی و دو پردیس اقماری است. پردیس اصلی آن در سنت جان قرار دارد و چندین برنامه دانشگاهی را در یک محیط شهری ارائه می‌دهد.

پردیس گرنفل مموریال در برنامه‌های محیطی و هنرهای زیبا تخصص دارد. مؤسسه دریایی آن‌یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی دریایی جهان بشمار می‌رود.

تمامی پردیس‌های دانشگاه مموریال توسط 1300 استاد و 2400 کارمند خدمات‌رسانی می‌کنند.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند دارای شش دانشکده اصلی است که عبارت‌اند از: هنر، آموزش، پزشکی، مهندسی، مدیریت بازرگانی و علوم.

همچنین دارای شش دانشکده دیگر به نام‌های پرستاری، موسیقی، تحصیلات تکمیلی، داروسازی، تفریح و مددکاری اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

این دانشکده‌ها به دلیل ارائه چندین مدرک در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شناخته‌شده‌اند.

علاوه بر این دانشگاه مموریال طیف گسترده‌ای از مدارک کاردانی، گواهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد که با دوره‌ها و مدارک آنلاین تکمیل می‌شوند.

دانشگاه مموریال دارای 125 برنامه تبادل در حدود 40 کشور است.

همچنین این دانشگاه دارای بیش از 19000 دانشجو (شامل دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد) است که در حال تحصیل به‌صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت هستند.

تقریباً 85 درصد از دانشجویان به نیوفاندلند و لابرادور تعلق دارند.در دانشگاه مموریال 3400 دانشجوی بین‌المللی تمام‌وقت و پاره‌وقت ثبت‌نام کرده‌اند.

این دانشجویان از بیش از 110 کشور مختلف هستند و 20 درصد از جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

با داشتن 100000 فارغ‌التحصیل برجسته در سطح جهانی، این دانشگاه به خاطر رهبری در تدریس، تحقیق و مشارکت عمومی شهرت زیادی دارد.

برخی از شخصیت‌های برجسته و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • رابرت ژلاتلی (مورخ )
  • مری کنستانس سیسیل لوبان (فیزیولوژیست بریتانیایی)
  • وین جانستون (رمان‌نویس)
  • دیل کربی (وزیر آموزش‌وپرورش و رشد دوران کودکی)

دانشگاه مک مستر؛ برترین دانشگاه پژوهشی کانادا

vg4jnhy89ujjot8ici3h5t9oo43j 300x171 تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا در سال 1887 توسط سناتور ویلیام مک مستر در تورنتو تأسیس شد.

این دانشگاه در سال 1930 به همیلتون منتقل شد. مک مستر یک دانشگاه پزشکی و دکتری پژوهش محور است که بعدها به‌عنوان “مدل مک مستر” شناخته شد.

این دانشگاه از چهار پردیس منطقه‌ای شامل مرکز شهر همیلتون، نیاگارا، کیچنرواترلو و برلینگتون تشکیل‌شده است.

پردیس اصلی دانشگاه مک مستر در محله وست دیل همیلتون انتاریو واقع‌شده است.

این دانشگاه دارای شش دانشکده شامل : دانشکده‌های علوم بهداشتی، علوم، علوم انسانی، علوم اجتماعی و مهندسی و دانشکده بازرگانی DeGroote می‌باشد.

دانشگاه مک مستر بیش از 70 موسسه تحقیقاتی را در خود جای‌داده است. مک مستر میزبان دانشجویان بین‌المللی است که از 120 کشور در سراسر جهان می‌آیند.

بیشتر بخوانید:  تصاویری شگفت انگیز که در مسابقه جهانی عکاسی از طبیعت برگزیده شدند

جمعیت کل دانشجویان این دانشگاه حدود 33147 نفر است که از این تعداد 28290 دانشجو در مقطع کارشناسی و 4857 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.

از پاییز 2018، تعداد فارغ‌التحصیلان دانشجویان بین‌المللی 27 درصد بیشتر از قبل شده است.علاوه بر این 1011 عضو هیئت‌علمی وجود دارد که 97 درصد از اعضا دارای مدرک دکترا هستند.

وزرای مختلف کابینه، دانشمندان، بازیگران هالیوود، برندگان جایزه نوبل و بیش از 195000 فارغ‌التحصیل از 162 کشور غیر از کانادا جز فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند .

هر دانشکده در این دانشگاه دارای نماینده دانشجویی خود است، به‌طوری‌که بیش از 300 سازمان و انجمن توسط دانشجویانی اداره می‌شوند که حوزه‌های علمی، ورزشی و اجتماعی را پوشش می‌دهند.

از سال 1929، روزنامه دانشجویی سیلوئت (The Silhouette) در حال انتشار است.

دانشگاه مک مستر توسط منبع اطلاعات پژوهش در سال 2019 به‌عنوان پژوهشگرترین دانشگاه انتخاب‌شده است.این دانشگاه به دلیل تحقیقات در بسیاری از موارد جوایزی را دریافت کرده است.

دانشگاه مک مستر اقامتگاه‌های دانشجویی را ارائه می‌دهد که می‌تواند حدود 3685 دانشجو را در خود جای دهد.

دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاه زندگی می‌کنند توسط شورای بین اقامتی (IRC) نمایندگی می‌شوند که هدف آن ایجاد حس وحدت در جامعه است.

مرکز دانشجویی دانشگاه مک مستر نیز بخشی از زندگی دانشجویی است که دارای تعدادی سازمان است که توسط دانشجویان ازجمله اتحادیه دانشجویان سیلوئت و مک مستر اداره می‌شود.

دانشگاه مانیتوبا؛ اولین دانشگاه غرب کانادا

tmn45y89ujoitcj3otj34ctkcm 300x213 تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه مانیتوبا کانادا در سال 1877 به‌عنوان اولین دانشگاه غرب کانادا تأسیس شد. این دانشگاه در وینیپگ، مرکز استان مانیتوبای کانادا واقع‌شده است.

مانیتوبا یک دانشگاه دولتی با تحقیقات فشرده است.این دانشگاه بزرگ‌ترین و تنها دانشگاه پژوهش فشرده در کشور است. حدود 100 دیپلم و مدارک تحصیلی در دسترس دانشجویان است.
این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را با 47 مدرک دکترا و 93 مدرک کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. در مقطع کارشناسی، بیش از 60 رشته برای انتخاب وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  جشنواره خانه‌تکانی اپلیکیشن استادکار شروع شد(پیشنهاد ویژه)

رشته‌های فنی آن عبارت‌اند از:داروسازی، حقوق و مهندسی.

دانشگاه مانیتوبا کانادا نزدیک به 30000 دانشجو دارد، حدود 15 درصد از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی از 111 کشور در سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

این دانشگاه همچنین دارای یکی از بزرگ‌ترین جمعیت دانشجویان بومی در کانادا است که سالانه بیش از 2000 دانشجوی فرست نیشن، متیس و اینویت را ثبت‌نام می‌کند.

مانیتوبا بیش از 100 رشته تحصیلی ارائه می‌دهد و بیشتر بخش‌های دانشگاهی آن شامل رشته‌های تحصیلات تکمیلی می‌باشد.

19 کتابخانه در دانشگاه وجود دارد که بیش از 2.5 میلیون کتاب را در خود جای‌داده است که شامل 700000 کتاب الکترونیکی و 70000 مجله می‌باشد.

این دانشگاه هرساله هزاران بازدیدکننده را جذب می‌کند و از 20000 شغل محلی حمایت می‌کند.

مک مستر ادعا می‌کند که به ازای هر دلاری که خرج می‌کند، 1.85 دلار برای اقتصاد محلی تولید می‌شود.

گام‌به‌گام تا پذیرش دریکی از دانشگاه‌های برتر کانادا با اسمارت اپلای

اگر شما هم به فکر مهاجرت تحصیلی هستید ولی فکر می‌کنید این کار بسیار سخت و پیچیده است و همچنین اطلاعاتی از نحوه پذیرش مراکز آموزشی کانادا ندارید، نگران نباشید.

کارشناسان اسمارت اپلای با سال‌ها تجربه در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

این کار خیلی وقت شمارا نمی‌گیرد. کافی است وارد سایت smartapplayvisa شوید و فرم ارزیابی رایگان این موسسه را تکمیل کنید سپس کارشناسان آن بعد از مطالعه اطلاعات مندرج در فرم، در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …