مزایای اسلیو معده

در این مقاله به بررسی مزایای اسلیو معده خواهیم پرداخت. با ما باشید.

t45fvfvt45ty مزایای اسلیو معده

مقدمه

برای آن ‌که از مزایای اسلیو معده آگاه شویم، لازم است که ابتدا به این سوالات که اسلیو معده چیست؟ در چه کسانی انجام می‌شود و چه نتیجه ای دارد؟ پاسخ مناسبی ارائه دهیم.

هدف از جمع آوری و ارائه این مقاله این است که عمل اسلیو معده را به طور کامل برای مخاطبان گرامی شرح دهیم.

اگر در طی زندگی روزمره‌ی خود به غذاهایی که می‌خوریم توجه کنیم، می‌بینیم که به طور معمول در طی روز حجم زیادی چربی و کربوهیدرات و … وارد بدن ما می‌شود و مقدار انرژی بالایی را به ما می‌دهد.

باید بتوانیم با فعالیت و ورزش کردن، این انرژی مازاد را بسوزازیم.

در غیر این صورت مقدار چربی‌ که مازاد بر نیاز بدن است، روی هم رسوب می‌کند و علاوه بر ایجاد ظاهری نامناسب در اندام‌مان سبب ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

از این رو افرادی که با معضل چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال راهی برای رهایی از اضافه وزن خود هستند.

یکی از قابل توجه ترین، موثرترین و محبوب ترین راه‌های رهایی از چربی‌های اضافه، عمل اسلیو معده است.

در صورتی که از راه‌های دیگر نتوانسته‌اید وزن خود را کم کنید، جای نگرانی نیست و می‌توانید با روش اسلیو معده دکتر سلیمی جراح چاقی، با کم‌ترین ریسک و به سرعت، به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا با  مزایای اسلیو معده و چگونگی انجام این جراحی آشنا شوید.

عناوین مقاله:

عمل اسلیو معده چیست و چگونه انجام می‌شود؟

دلایل محبوبیت اسلیو معده

بیشتر بخوانید:  دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران

جمع بندی

5t45t45t مزایای اسلیو معده

عمل اسلیو معده چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی اسلیو معده یک روش برای کم کردن وزن و حذف چربی‌های اضافه بدن می‌باشد. در این روش، تمرکز پزشک روی کم کردن گنجایش معده است. شکم از 5 قسمت بسیار نازک شکافته می‌شود و یک بخش لوله مانند از حجم معده خارج می‌شود.

با این تفاسیر به خوبی در می‌یابیم که این عمل برای افرادی که درگیر اضافه وزن هستند، مناسب و کمک کننده است. در واقع در این روش جراحی تقریبا 80 درصد از ظرفیت معده کم می‌شود و بخش لوله مانندی که مشابه یک موز است، به جا خواهد ماند.

همان طور که گفته شد، در اثر این جراحی تنها یک پنجم از حجم معده باقی می‌ماند و آن بخش از معده که شامل غدد تولید هورمون‌های اشتهاآور است، برداشته می‌شود و در نتیجه فرد پس از این عمل میل کمتری به غذا خوردن داشته و در کمترین زمان ممکن به وزن ایده آل خود خواهد رسید. در مدت زمان دو ماه پس از عمل اسلیو، وزن شخص تقریبا 20 کیلوگرم کاهش پیدا می کند و همان‌ طور که تا این قسمت گفته شد، کاملا قابل درک است که این کاهش وزن به سبب کم شدن اشتها می‌باشد.

اگر برایتان سوال پیش آید که عمل اسلیو معده از چه زمانی آغاز شد، باید بگوییم که این جراحی برای اولین بار در سال 2000 میلادی انجام شد و رفته رفته متقاضی‌های زیادی پیدا کرد. نام دیگر این عمل، گاسترکتومی اسلیو لاپاراسکوپی می‌باشد.

53t45t45t مزایای اسلیو معده

دلایل محبوبیت اسلیو معده

مزایای اسلیو معده در مقایسه با سایر روش‌های لاغری بسیار زیاد بوده و به همین دلیل این روش بین افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار است. از جمله مزایای این عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید:  شعبده راز بزرگترین مجموعه فیلم و کتاب های آموزشی در ‌زمینه

کمترین تغییر فیزیکی در اعضای بدن بیمار:

در این روش جراحی فقط حجم معده کاهش پیدا کرده و به سایر اندام های بدن دست زده نمی‌شود و بر خلاف سایر روش‌های لاغری، هیچ جسم خارجی‌ وارد بدن نمی‌شود.

جراحی کم خطر:

همان طور که گفته شد، در این عمل از شیء بیرونی استفاده نمی‌شود بنابراین می‌توان این روش را یکی از کم خطرترین راه‌های کاهش وزن دانست. علاوه بر آن، بر خلاف بسیاری از رژیم‌ها تاثیر مستقیمی روی عملکرد دستگاه گوارش روی نمی‌دهد.

دوره نقاهت کوتاه:

بیمار فقط به مدت یک شبانه روز پس از عمل تحت مراقبت های بیمارستانی و بستری قرار می گیرد و سپس ترخیص خواهد شد. در این مدت، سلامتی معده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بعد از آن بیمار به منزل منتقل می‌شود.

عدم بازگشت وزن:

معده از اندازه قبلی خود بسیار کوچکتر شده و در نتیجه تمایل به غذا خوردن کم شده و کاهش وزن ادامه پیدا می‌کند.

درصد موفقیت بالا:

عمل اسلیو در مقایسه با بقیه‌ی راه‌های جراحی تا حد زیادی موفقیت آمیز است چون مستقیما بر حجم معده اثر می‌گذارد و از وارد شدن غذای بیشتر از نیاز بدن به معده جلوگیری می‌کند.

افزایش اعتماد به نفس:

بینار پس از جراحی و کم شدن وزنش، به اندام مورد علاقه‌ی خود می‌رسد و می‌تواند پوشش دلخواهش را داشته باشد.  رضایت شخص از ظاهرش بیشتر می‌شود و اعتماد به نفسش افزایش پیدا می‌کند، بنابراین می‌تواند به راحتی و با خودباوری بیشتری در اجتماع حاضر شود. می‌توان گفت که طبق بررسی ها و نظرسنجی‌های به عمل آمده از بیمارانی که داوطلب انجام جراحی اسلیو معده هستند، افزایش اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین و خوشایندترین نتایج این جراحی و دلیل محبوبیت آن در میان سایر روش‌های کاهش وزن است.

بیشتر بخوانید:  Understanding Teeth Sensitivity: Causes, Symptoms, Treatments, and Prevention

لازم به ذکر است که علاوه بر زیبایی، تناسب اندام و کاهش وزن، این جراحی فواید مهمتری نیز دارد که به سلامت جسم فرد بیمار کمک می‌کند. از جمله در بیماران قلبی و عروقی و بیماران دیابتی که سلامتی‌شان پیوسته در اثر اضافه وزن در معرض تهدید است، عمل اسلیو می‌تواند به خوبی کمک کننده باشد و بیمار پس از جراحی با رعایت توصیه‌های پزشک متخصص به آسانی می‌تواند زندگی سالم و در آرامش را تجربه کند.

با وجود زیاد بودن مزایای اسلیو معده، باید بدانید که این جراحی برای همه مناسب نیست.

شاخص BMI یا شاخص توده بدنی یک معیار است که از تقسیم وزن به توان دوم قد به دست می‌‎آید و مقدار چاقی فرد را نشان می‌دهد. برای اشخاصی که شاخص BMI آن‌ها از 25 کمتر است، بهتر است از رژیم غذایی و ورزش به کاهش وزن خود دست یابند و عمل اسلیو معده برای افرادی با شاخص توده بدنی بالای 30 و به خصوص بالای 40 مناسب‌تر است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با اسلیو معده، چگونگی انجام آن، نتایج حاصل از این جراحی و مزایای اسلیو معده آشنا کنیم. ذکر این نکته هم اهمیت دارد که برای موفقیت آمیز بودن هر جراحی‌ لازم است تا به پزشک متخصص و حرفه‌ای مراجعه کرده تا بتوانیم به نتیجه دلخواه دست یابیم.

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …