دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران

هر داوطلبی آرزو دارد که در دانشگاه های برتر کشور ادامه تحصیل دهد. همیشه این سوال در ذهن داوطلبان شکل می گیرد که آیا دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران؟ کدام بهتر است؟ کتاب طلایی به کمک شما آمده است. زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز شاید برای برخی از افراد کمی سخت باشد، اما برای رسیدن به رتبه بالا نیاز است.

وقتی زمان انتخاب دانشگاه و انتخاب رشته فرا می رسد، اکثر افراد گیج می شوند و نمی دانند که درس خواندن در کدام دانشگاه آینده بهتری را برای آنها رقم می زند، با این حال در هر کشوری تعدادی از دانشگاه ها وجود دارند که جزو برترین ها قرار دارند.

در ایران دانشگاه تهران و دانشگاه شریف جزو معتبرترین دانشگاه ها هستند که بسیاری برای درس خواندن در آن تمام تلاش خود را می کنند، اما از بین این دو کدام دانشگاه می تواند انتخاب بهتری برای ما باشد؟

دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران؟

همیشه وقتی انسان در بین دوراهی در زندگی قرار می گیرد، به سراغ مشاوران و افراد باتجربخه می رود ت ااز راهنمایی آنان بهره ببرند. به عنوان مثال به نظر شما کتاب شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران بهتر است یا مطالعه همان کتاب درسی به تنهایی؟

قطعا کتاب های کمک درسی از جمله زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز می تواند کمک شایانی به شما کند تا در بهترین دانشگاه قبول شوید. اولین چیزی که در رابطه با دانشگاه تهران یا شریف به ذهن هر  فردی می رسد این است که این دو دانشگاه جای افرادی است که اولویت اول زندگیشان درس خواندن و ادامه تحصیل است، اما اگر بخواهیم به طور جداگانه شرایط و دانشجوهای هر یک از این دو دانشگاه را بررسی کنیم باید شرایطی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  5 تا از مجموعه هایی که کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان انجام میدهند

3f34f34 300x300 دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران

دانشگاه پرطرفدار تهران

این دانشگاه از بزرگترین مراکز آموزشی ایران به حساب می آید که سال 2009  در رتبه بندی های معتبر بین المللی به عنوان رتبه 308 انتخاب شد. برای قبولی در دانشگاه تهران باید شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران را کاملا مطالعه کنید.

این دانشگاه تنها به رشته خاصی منحصر نیست و در محیط آن دانشجویان رشته های مختلفی را از جمله پزشکی، ادبیات، مهندسی و.. می توان پیدا کرد. نکته قابل توجه این است که ورود به این دانشگاه کار ساده ایی نیست و باید تلاش های زیادی کنید تا رتبه قبولی را به دست آورید.

برخی از افراد بر این باورند که شرایط تحصیلی و بار علمی دانشجویان این دانشگاه تا حدودی کمتر از دانشگاه شریف است. در صورتی که سطح علمی هر دو دانشگاه با یکدیگر کاملا برابر است. همچنین از بزرگترین نقطه قوت های دانشگاه تهران کتابخانه بزرگ آن است که زبانزد عام و خاص است.

دانشگاه صنعتی شریف

برای قبولی در دانشگاه صنعتی شریف مطالعه شیمی دهم تک جلدی مبتکران را فراموش نکنید. انتخاب این دانشگاه برای تحصیل انتخاب شایسته ای است. این موسسه آموزشی سال 1344 تاسیس شد و سطح علمی دانشجویان و استادان آن بسیار بالا است. این دانشگاه به عنوان یکی از قطب های علمی ایران به حساب می اید که دانشجویان موفق زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

چرا باید دانشگاه شریف را انتخاب کنیم؟

شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان از آن دسته کتاب هایی است که شما را یک پله به سمت موفقیت سوق می دهد. دانشگاه شریف بر خلاف دانشگاه تهران، در نقطه ای خاص متمرکز است و اگر شما مایل باشید بجای حضور در کلاس ریاضی، سری به کلاس تربیت بدنی نیز بزنید و با دوستان خود کمی تفریح داشته باشید، فوتبال دستی برگزار کنید، تنی به آب بزنید و شنا کنید، نیازی نیست مسیری طولانی را طی کنید.

اسم شنا که آوردیم، لازم است از استخر شریف نیز به شما بگوییم. قطعا شما نیز علاقه زیادی به شنا دارید، رک و پوست کنده باید به شما بگوییم که استخر شریف با تهران، اصلا قابل قیاس نیست.

از دیگر نقاط برتری دانشگاه شریف نسبت به تهران، کم ترافیک بودن مسیر آن است. دانشگاه تهران و علی الخصوص دانشکده فنی، در نقاطی از شهر قرار گرفته اند که ترافیک آن افراد را کلافه می کند. از میدان انقلاب آغاز می شود و تا امیرآباد شمالی همچنان ادامه دارد.

43r4x3r42r 300x300 دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران

نقطه برتری دانشگاه تهران نسبت به شریف

از مطالعه ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه که غافل نشده اید؟ از برتری دانشگاه تهران نسبت به شریف نمی توان گذشت. دانشگاه تهران صرفا یک دانشگاه فنی به حساب نمی آید و انواع و اقسام رشته های مختلف را در بر می گیرد. در پردیس اصلی این دانشگاه، در میدان انقلاب شما هزاران دانشجوی مختلف از رشته های متنوع میبینید.

از حقوق و علوم سیاسی بگیرید تا ادبیات و هنر و پزشکی. جامعه آماری دانشگاه تهران بسیار گسترده تر از سایر دانشگاه ها است و به سبب همین گستردگی، می تواند تجربه های جالبی برای شما باشد. از دیگر نقاط برتری دانشگاه تهران، کتاب خانه آن است.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

این کتابخانه شما را به وجد خواهد آورد. باور نمی کنید که این همه کتاب اصلا وجود داشته باشند. اگر اهل مطالعه کتاب زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز  یا غیر درسی هستید، سری به کتابخانه این دانشگاه بزنید، کتاب خود را انتخاب کنید و همان جا در فضای آرام و زیبای کتابخانه مشغول به مطالعه شوید.

حال دانشگاه شریف یا تهران؟

تا به اینجای کار در مورد فضای علمی دو دانشگاه صحبت کردیم. این نکته را به شما بگوییم که تهران از شریف هیچ کم ندارد. در برخی از گرایش ها، به عنوان مثال گرایش تبدیل انرژی حتی کارنامه علمی دانشگاه تهران قوی تر از دانشگاه شریف است.

rx44f4f54 300x300 دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران

این نکته را نیز اضافه کنیم که استادان دانشگاه تهران کمی مهربانتر و خوش اخلاق تر هستند. البته این تفکر ممکن است متفاوت باشد. هر قدر که بخواهید دانشجوی سخت کوشی باشید،  باز نیاز به استاد مهربان دارید. در این شرایط است که مهر استاد می تواند کمکتان کند.

سخن آخر

کتاب طلایی با ارائه خدمات و کتاب های کمک درسی از جمله شیمی دهم تک جلدی مبتکران، شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان یا ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه به شما داوطلبان کنکور کمک می کند که در بهترین دانشگاه قبول شوید.

حال با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان گذاشتیم، پاسخ سوال دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران را پیدا کرده اید؟

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …