شکلات تلخ برای کبد چرب چقدر خوب است؟

کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است که مسئول رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است. در واقع کبد فاکتورهای مضر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم‌های دیگر بدن می‌کند. این عضو از بدن به طور طبیعی خود را توسط سلول‌هایی، پاکسازی می‌کند اما اگر فاکتورهای منفی وارد کبد شوند، اختلال در کبد ایجاد کرده و مانع از عملکرد درست این عضو از بدن می‌شوند.

شکلات از خوراکی‌های محبوب شناخته شده است که انواع مختلفی دارد. یکی از پرطرفدارترین نوع شکلات، شکلات تلخ است که به دلیل داشتن مواد مغذی و مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان، فواید زیادی برای سلامتی دارد. در واقع شکلات تلخ دارای منبعی از غنی‌ترین منابع فلاونویید ها است. یک کیلوگرم از این نوع شکلات ۱۰۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و علاوه بر این دارای کربوهیدرات (قند)، چربی، پروتئین و مواد معدنی دیگر است. یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن به نام مارک ترسز در مصاحبه‌ای با رسانه‌‌های دولتی انگلستان، گفته است که بر اساس تحقیقات انجام شده روی ۲۱ بیمار کبدی، افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.

بیشتر بخوانید:  سطل زباله کابینتی و انواع آن

3fr 0kgj50tju4m9y4j5ot 300x131 شکلات تلخ برای کبد چرب چقدر خوب است؟

ایده ای خارق العاده : خرید شکلات خارجی برای ولنتاین

بنابر نتایج به دست آمده خوردن شکلات تلخ باعث تسکین کبد چرب می‌شود. خوردن شکلات تلخ برای افرادی که بیماری‌‌های کبدی دارند مثل یک مرهم عمل کرده و می‌تواند درمانی برای بیماری آن‌ها باشد.

ایا شکلات تلخ برای کبد ضرر دارد؟

تغذیه در کبد چرب موضوع بسیار مهمی است چرا که این عضو از بدن به طور طبیعی خود را توسط سلول‌هایی، پاکسازی می‌کند اما اگر فاکتورهای منفی وارد کبد شوند، اختلال در کبد ایجاد کرده و مانع از عملکرد درست این عضو از بدن می‌شوند. طبق مطالعات انجام شده آنتی اکسیدان‌های موجود در شکلات تلخ به کاهش استرس اکسیداتیو در کبد چرب کمک کرده و همچنین در کاهش وزن نیز موثر هستند و نیز به درمان کبد چرب کمک می‌کند. بنابراین لازم نیست خوردن شکلات را متوقف کنید، اما نوع شکلاتی که می‌خورید را تغییر دهید زیرا تنها شکلات تلخ است که برای کبد چرب مفید است.

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

بیشتر بخوانید:  ۱۲۰سالگی پارکینگ های طبقاتی به روایت تصویر

شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان ها است، مانند پلی فنل ها و فلاونوئیدها.

کالری، قند و محتوای چربی اش بستگی به نوع انتخاب شما دارد. شکلات تلخ یک منبع غنی از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، آهن و مس است. همچنین سایر ترکیبات مغذی موجود در شکلات تلخ برگرفته ازفسفر، پتاسیم، ویتامینK، B-12و A سلنیوم و کلسیم است. در ادامه به خواص ان میپردازیم؛

۱. سلامت قلب

۲. جلوگیری از سرطان

۳. بهبود خلق و خو

۴. کاهش سطح کلسترول

۵. جلوگیری از سکته مغزی

۶. جلوگیری از زوال عقل در سالمندان و کودکان

۷. تقویت ایمنی

۸. درمان کم خونی

۹. کاهش قند خون

۱۰. درمان افسردگی

۱۱. مراقبت از پوست و مو

۱۲. افزایش متابولیسم بدن

۱۳. تقویت بینایی

۱۴. کاهش التهاب

۱۵. مفید برای دوران بارداری

۱۶. درمان سرفه

۱۷. کنترل اسم

۱۸. کمک برای کاهش وزن

شکلات تلخ برای کبد چقدر خوبه؟

اولین بار کریستف کلمب کاکائو را از آمریکا به اروپا آورد تا به ملکه اسپانیا نشان دهد. در آن زمان از شکلات در انواع نوشیدنی ها استفاده می شد و برای گرفتن تلخی آن مقداری شکر به آن اضافه می کردند. همچنین کاکائو ماده ای تلخ مزه است که از دانه های درخت گرمسیری کاکائو به دست می آید. دانه های کاکائو از نظر طعم تلخی و عطر با هم متفاوت هستند و گران ترین نوع کاکائو از دانه های درخت کرئیولو است که تلخی آن نسبت به سایر کاکائو ها خیلی کمتر است و تنها 10 درصد از شکلات های دنیا با استفاده از این نوع کاکائو استفاده می شود. در واقع بر اساس تحقیقات استفاده از شکلات برای سلامت قلب و کبد چرب بسیار مفید است و مانع از لخته شدن خون می شود. در حقیقت باید گفت که مصرف شکلات تلخ برای سلامتی کل بدن بسیار مناسب میباشد و از خواص فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه شریف را انتخاب کنم یا دانشگاه تهران

خرید نسکافه و قهوه با قیمتی بی نظیر مخصوص جشنواره زمستانه

فواید شکلات تلخ برای کبد چرب

 

۱. کاهش استرس

۲. سلامت گوارش

۳. کاهش کلسترول بد خون

۴. پیشگیری از الزایمر

۵. مفید برای دیابت

۶. بهبود گردش خون

۷. جوان سازی پوست

تهیه شده توسط شرکت اسوکالا

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …