سطل زباله کابینتی و انواع آن

قطعاً تا به حال برای شما پیش آمده که به هنگام آشپزی یا شست و شو به دنبال سطل زباله باشید اما فاصله سطل زباله تا گاز و سینک ظرفشویی چند قدمی می باشد و نتوانید که گاز یا سینک را رها کنید، به همین منظور شما می توانید ” سطل آشغال کابینتی ” را تهیه کنید و در کابینت نصب کنید، استفاده از سطل اشغال کابینتی باعث می شود که احتیاجی به رها کردن سینک ظرفشویی یا گاز را هنگام آشپزی نداشته باشید و زباله های خود را به سادگی با باز کردن کابینت به داخل سطل آشغال کابینتی بریزید.

dfsgkvjbo954uybn0p45pmjyvoi455jv5 300x237 سطل زباله کابینتی و انواع آن

اگر از سطل اشغال های معمولی در آشپزخانه استفاده کنید باعث می شود که بوی بدی در محیط آشپزخانه ایجاد شود که مخصوصاً خانم ها به این قضیه حساس هستند و یا ممکن است که استفاده از سطل زباله های معمولی یک فضایی از آشپزخانه را مشغول کند، به همین دلیل سطل آشغال کابینتی یک ” اکسسوری کابینت ” می باشد که هم می تواند از ایجاد بوی بد در فضای آشپزخانه جلوگیری کند و هم اینکه راحتی استفاده را برای شما به ارمغان می آورد.

egrimpp4ohjpojro 300x237 سطل زباله کابینتی و انواع آن

ما در این مقاله می خواهیم به بررسی این اکسسوری کابینت بپردازیم و با انواع مدل های آن آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

یکی از برندهای معروف بازار سطل زباله آدلان یکی از مدل‌های معروف این سری از محصول ها هست. یا همون فانتونی هست یکی از پرمصرف ترین برندهای بازار هست.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علیرضا خمسه

انواع سطل آشغال کابینتی

سطل زباله کابینتی کشویی ریل از کف

سطل زباله کابینتی کشویی ” یکی از پر استفاده ترین اکسسوری های کابینت می باشد که این سطل زباله کابینتی کشویی دارای ریل می باشد و این ریل در کف یونیت کابینت قرار دارد، سطل زباله کابینتی کشویی همانطور که از نامش پیداست مانند کشو بر روی ریل ها حرکت می کند و شما می توانید این سطل آشغال را به بیرون بکشید و سپس آنرا به داخل یونیت کابینت هدایت کنید.

سطل زباله کابینتی کشویی ریل از بغل

همانطور که از نامش پیداست این سطل زباله کابینتی کشویی بر روی دیواره بغل کابینت نصب می شود که به صورتی ریلی می باشد که باعث می شود این سطل اشغال بر روی ریل ها حرکت کند.

سطل زباله کابینتی بر روی درب

اگر سطل آشغال کابینتی را بر روی درب نصب کنیم هنگامی که درب کابینت را باز می کنیم سطل زباله به بیرون می آید.

مشخصات سطل آشغال کابینتی

سایز یونیت

سایز یونیت سطل آشغال کابینتی انواع مختلفی دارد که شما بر حسب نیازتان می توانید سایز های مختلفی را تهیه کنید، برای خرید سایز های مختلف باید به اندازه ی یونیت کابینت خود توجه کنید، سایز یونیت های سطل زباله کابینتی در اندازه های : 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 و 60 سانتی متری موجود است.

عمق

عمق این اکسسوری کابینت اندازه های مختلفی دارد که هر چقدر عمق آنها بیشتر باشد گنجایش زباله ی بیشتری را خواهد داشت ، معمولاً عمق سطل آشغال کابینتی در اندازه های : 35 ، 36 ، 37 ، 38 ، 38.5 ، 42 ، 43 ، 44.5 ، 45 ، 46.5 ، 50 و 51 سانتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

نوع ریل

ریل های سطل آشغال کابینتی انواع مختلفی دارند که این ریل ها هر کدام به صورت خاصی حرکت می کنند و مخصوص یک قسمت از یونیت کابینت می باشند به طور مثال ریل بغل فقط برای دیواره ی کناری یونیت قابل استفاده می باشد، انواع ریل سطل آشغال کابینتی عبارتند از : آرام بند ، تاندوم ، کف ، بغل.

تعداد مخزن

تعداد مخزن های این اکسسوری کابینت به صورت یکی ، دوتایی و چهار تایی می باشد که اگر مدل دوتایی و چهارتایی را انتخاب کنید این مخزن ها پشت سر هم قرار دارند و وقتی درب کابینت را باز می کنید سطل بیرون می آید و از مخازن آن می توانید استفاده کنید.

مزایای سطل آشغال کابینتی

جدا سازی زباله

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد سطل آشغال کابینتی دارای مخزن های دو تایی و چهار تایی است که شما با تهیه این مدل سطل زباله می توانید بین زباله ها تفکیک ایجاد کنید که این مورد مزیت بسیار خوبی برای این اکسسوری کابینت محسوب می شود، به طور مثال زباله های خشک و بازیافتی را از زباله های مواد غذایی جدا کنید.

بیشتر بخوانید:  انواع ماسک با زرشک

کنترل بو

به دلیل اینکه این سطل اشغال در داخل کابینت قرار دارد قطعاً بوی کمتری در داخل محیط آشپزخانه ایجاد خواهد شد، البته که اگر حجم زباله های شما زیاد باشد و مدت طولانی ای در داخل این مخازن قرار داشته باشد بوی نامطبوعی بوجود خواهد آمد.

سطل زباله های معمولی که به صورت درب دار و پدالی در محیط آشپزخانه استفاده می شوند هم فضایی را به خود اختصاص خواهند داد، هم باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط آشپزخانه خواهند شد و همچنین در آشپزخانه های مدرن باعث می شود که ظاهری نامناسب را ایجاد کند که زیبایی آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده ی آسان

فرض کنید که دارید بر روی تخته های گوشت خردکن سبزیجات و مواد غذایی مختلف را پاک می کنید، شما می توانید به آسانی درب کابینت را که در نزدیکی شما قرار دارد را باز کنید و زباله را در سطل خالی کنید، استفاده ی آسان اصلی ترین مزیت این اکسسوری کابینت است.

باید این نکته را بدانید که شاید تجهیز آشپزخانه به سطل زباله کابینتی کشویی و مدل های دیگر از این اکسسوری کابینت هزینه ای را برای شما ایجاد می کند ولی مزیت هایی که این اکسسوری کابینت دارد ارزش خرید زیادی را بوجود می آورد که می توانید با تهیه آن مزیت های زیادی را برای آشپزخانه ی خود به ارمغان بیاورید.

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …