خرید هدست گیمینگ

امروزه تجربه بازی کردن با گیم های رایانه ای، به لطف پیشرفت تکنولوژی و شکوفایی خلاقیت های کمپانی های بازی‌سازی دنیا در حوزه جلوه های بصری و سمعی، به تجربه های لذتبخش و مهیج تبدیل شده که تقریباً می توان گفت تمامی سنین را به خود مشغول کرده است؛ درواقع صنعت گیم از سال های اخیر روند رو به گسترش و فراگیری را در سراسر جهان آغاز کرده و قطعاً این روند، رو به جلو و ادامه دار خواهد بود. در این سال ها نشانه هایی از این رشد و گستردگی این صنعت مشهود است که می توان به فروش بالا و قابل توجه بازی های مطرح در دنیا برای تمامی پلتفرم ها اشاره کرد؛ همچنین علاوه بر فروش بالای گیم ها و پلتفرم های مخصوص گیم، افزایش تولید و فروش تجهیزات بازی نیز نشانگر گسترده شدن صنعت جهانی گیم به شمار می رود. در این سالها خرید هدست گیمینگ در مقایسه با خرید سایر لوازم مخصوص بازی، آمار بالا و قابل توجهی را از آن خود کرده و می توان گفت که در میان تجهیزات گیمینگ، از محبوب ترین و کاربردی ترین گجت های بازی در دنیا محسوب می شود؛ هرچند باقی گجت ها مانند عینک مجازی، دسته های متنوع بازی، موس و کیبورد های مخصوص بازی و…، هریک به خودی خود نقش خود را به بهترین شکل ایفا می کنند.

 

هدست گیمینگ چیست

از جمله گجت های کاربردی و به قولی حیاتی برای گیمر ها محسوب می شود؛ چراکه پلیرها برای شنیدن هرچه بهتر صداهای درون گیم، صدای پای انمی و حرکاتش مانند ریلودها، خوردن انرژی زا، جا به جا شدن و…، به هدست مخصوص بازی نیاز دارد. چراکه در کمپانی ها در تولید این نوع گجت شنیداری، از سیستم های صوتی قدرتمند استفاده می کنند که بتوانند در پردازش، تفکیک و انتقال صدای گیم به گوش گیمر عملکرد قابل قبولی داشته باشند. درواقع همین مسئله باعث تمایز این گجت با سایر هدست هایی باشد که برای استفاده های روزمره مانند گوش دادن به موزیک و…، شده است.

بیشتر بخوانید:  تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

در هدفون برای بازی، میکروفون هایی تعبیه کرده اند که پلیر حین اجرای گیم، مکالمات خود را با هم تیمی هایش به خوبی و با کیفیت بالا منتقل کرده و استراتژی ها و تصمیمات جدید و تغییریافته و ناگهانی درون بازی را به سمع نظر یارانش برساند که البته لازم است بگوییم که این مورد از معضلات رایج در گیمرهایی بوده که به دلیل نداشتن هدفون و میکروفن باکیفیت، نتوانستند ارتباط خوبی با دوستانشان حین بازی برقرار کنند؛ درواقع صدای این گیمر، شفاف و واضح منتقل نمی شد و همین امر موجب شده که مکالمات او، بی کیفیت باشد و نتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند. بنابراین کمپانی های تولید گجت های گیمینگ برای رفع این معضل، میکروفونی با قابلیت نویزکنسلینگ تولید کرده و بر روی هدست های گیمینگ، تجهیز کرده اند. نویزکنسلینگ موجود در این میکروفون ها، پس از دریافت صدای گوینده، آن را پردازش و به صورت صدایی شفاف و واضح به درون بازی منتقل می کند.

 

هدست گیمینگ چی بخریم

کمپانی ها به طور کلی هدفون ها در دو دسته سیمی و بیسیم تولید و روانه بازار می کنند که این مورد، از جمله مواردی است که پیش از خرید باید به آن توجه لازم را داشته باشید. دسته بندی هدفون ها بر اساس نوع کاربری گیمرها انجام گرفته که به آن ها اشاره می کنیم:

در نوع سیمی این گجت، اتصال از طریق سیم حدوداً 1 الی 3 متری صورت می گیرد که این سیم باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده تا استحکام لازم را در برابر خمیدگی و پارگی، داشته باشد. البته که ممکن است برای آن دسته از گیمرها که تمایل دارند، به میزان دلخواه و بیشتر از 3 متر از نمایشگر دور شوند، دسته سیم دار هدفن ها برایشان مناسب نخواهد بود. در این نوع از هدست گیم به دلیل اتصال به روش سنتی و کلاسیک (سیمی)، تأخیر در دریافت صدای بازی بسیار کم و می توان گفت ناچیز است و همین مورد هم از نقاط مثبت این نوع هدفون ها به شمار می آید.

بیشتر بخوانید:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

سیم دار بودن این نوع از گجت ها، برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا ساعات طولانی و می توان گفت بدون محدودیت زمانی، در بازی هایشان از آن استفاده کنند؛ چراکه اتصال ازطریق جک 3.5 میلیمتری و یا کابل USB انجام شده و میزان استفاده از هدست در بازی به شارژ باتری پلتفرم موردنظر و یا به جریان برق خانه و… بستگی دارد که باز هم این مسئله از دیگر مزایای استفاده از نوع سیمی هدفون های گیمینگ محسوب می شود.

و اما در نوع بیسیم این هدست ها، باتری قابل شارژ به کار رفته است و اتصال شان، از طریق تکنولوژی بلوتوث به پلتفرم هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، انجام می گیرد. محدودیت زمانی استفاده از این نوع هدفون ها، باعث شده که برای برخی از کاربران، چالش برانگیز باشد. به معنای دیگر این نوع هدست ها، براساس ظرفیت مشخص شده باتری‌شان برای شما کار می کند و بعد از اتمام آن در زمان تعیین شده توسط کمپانی، طبیعتاً نیاز است که هدفن را برای 3 الی 5 ساعت به شارژ متصل کنید تا آن، برای استفاده مجدد آماده شود. با استفاده از نوع وایرلس هدست ها برخلاف نسیم دار بودن‌شان، می توانید در فاصله ای بیش از 3 متر از نمایشگر دور شده و به بازی خود ادامه دهید که البته این مورد، به میزان شعاع پوشش Wireless تعیین شده توسط کمپانی های تولیدکننده بستگی دارد.

تأخیر در دریافت صداهای درون بازی در نوع بی سیم هدست گیمینگ، از معضلات رایج برای گیمر ها به شمار می آید که در این مسئله، برخی شرکت ها توانسته اند این میزان تأخیری را تا حد زیادی کاهش دهند اما هنوز نتوانستند تأخیر در دریافت صدای گیم را به صفر برسانند اما با این وجود به دلیل کاربری راحت تر و به روز تر، همچنان تقاضا و تولید می شود.

بیشتر بخوانید:  3 دلیل که بهتر است ابزار تبلیغاتی هدیه دهیم

 

خرید هدست گیمینگ

فرض کنید محل سکونت شما از مرکز شهرتان که أکثر مراکز فروشگاهی معتبر در آنجا قرار دارند، کمی دور باشد و هرگاه قصد خرید کالایی داشتید، با ماشین از شلوغی ها و ترافیک شهری کلافه کننده عبور می کنید تا به مرکز شهر برسید. از طرفی هم مطمئن نیستید این زمانی که صرف می کنید چقدر مفید واقع شود یا به قولی بیارزد. حال به فروشگاه می رسید و محصول مورد نظر را می خرید. اما فکر کنید که ایا خرید اینترنتی پشت گوشی در منزل، محل کار و… به صرفه تر نیست؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب ایجاد بستری برای خرید و فروش به صورت اینترنتی انواع و اقسام محصولات در تمام دنیا شده که از طرفی در کاهش اتلاف وقت و استهلاک ماشین و هزینه های اضافی خریدار بسیار نقش مهم و مؤثری گذاشته است؛ به طوری که فروشگاه ها بیشتر فروش‌شان از طریق وبسایت ها و فضای مجازی شکل گرفته و کاربران زیادی هم از این طریق، اقدام به خرید کالاهای مورد نظرشان می کنند.

فروشگاه اینترنتی گجت گیمینگ متاپلیر با بارگذاری اطلاعاتی کامل و نیز بررسی تخصصی هر محصول از هر برند به شکل ویدئو، تصویر و متن در وبسایت، این امکان را برای شما فراهم کرده که محصول موردنظر را با آگاهی و اطمینان بالا انتخاب و خریدی لذت بخش را تجربه کنید. همچنین اگر در خرید محصول موردنظرتان دچار ابهام شدید، تیم پشتیبانی متاپلیر با پاسخگویی و مشاوره دقیق می تواند به شما کمک کند تا بدون شک و شبهه، محصول خود را تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …