چند روش طرز تهیه مربا سیب

sayasahand

%name چند روش طرز تهیه مربا سیب

طرز تهیه مربای سیب ترش

سیب یکی از میوه هایی میباشد که سرشار از خاصیت میباشد و در بیشتر فصل های سال انبوه میباشد به همین دلیل شما را با چند مدل روش درست کردن مربا سیب آشنا می کنیم.

مربای سیب سبز ترش :

مواد لازم برای مربا سیب:

سیب سبز 1 کیلو
آب لیموترش نصف یک لیموی بزرگ
شکر 1 کیلو
آب 2 پیمانه
چوب دارچین 1 رقم

 

اموزش مربای سیب ترش :

برای طرز تهیه مربا سیب ترش ابتدا سیب ها را پوست بگیرید‌. مقداری آب را در ظرفی بریزید و نصف آب لیموترش را به آن افزایش کنید. سیب ها را به شکل مکعب های کوچک برش بدهید و بلافاصله، داخل آب و لیمو بیاندازید تا رنگ آن ها سیاه نشود.

شکر را در قابلمه ای بریزید و آب را به آن افزایش کنید. سپس بر روی حرارت قرار بدهید تا به جوش آید. قطعه های سیب را به همراه نیمی دیگر از آب لیمو، به آب و شکر در حال جوش افزایش کرده و به مدت ده لحظه اجازه بدهید روی حرارت میانه، سیب ها داخل آب و شکر بجوشند.

حرارت را کم کنید و چوب دارچین را به مربا افزایش کنید. نیم ساعت دیگر به آن دوران بدهید تا مربا روی حرارت جا بیفتد.

مربای سیب و هویج :

%name چند روش طرز تهیه مربا سیب

طرز پخت مربا سیب

سیب و هویج هر دو دارای مقادیر زیادی ویتامین هستند. در میان تمامی مرباهای خوش طعم و لذیذ، مربای سیب و هویج از جمله مرباهای خاص و گوناگون میباشد. از این دو میوه پرخاصیت و حیرت انگیز علاوه بر تهیه مربا می توان مارمالاد و اسموتی سیب تهیه کرد. اگر تا به حال طعم این مربا را امتحان نکرده ‌اید، قطعا آن را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه انواع ترشی یونانی

مواد لازم مربای سیب و هویج :

 هویج 2 کیلو
 سیب 500 گرم
 شکر 2 کیلو
 خلال بادام و پسته  3 قاشق غذاخوری
 هل سابیده یا کوبیده شده 1 قاشق چایخوری
 آب 2 لیوان
 گلاب  یک سوم پیمانه
 پوست پرتقال رنده شده به مقدار کم

 

طرز تهیه مربا سیب و هویج :

برای تهیه مربای سیب و هویج ابتدا هویج ها را به صورت کامل بشویید و خشک کنید، سپس آن ها را خیلی نازک پوست گرفته و با رنده درشت به صورت خلال در بیاورید.

بعد سیب ها را به خوبی بشویید و خشک کنید و بر حسب سلیقه خود درشت یا ریز رنده کنید. (پیشنهاد می کنم با رنده ی درشت رنده کنید)

هویج ها و سیب های رنده شده را درون یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

درون یک قابلمه، به صورت جداگانه آب و شکر را به میزان گفته شده با یکدیگر مخلوط کنید، روی حرارت بگذارید تا شهد مربای شما آماده شود. سپس کاسه سیب و هویج رنده شده را در روی شعله قرار بدهید تا مخلوط هویج و سیب کمی له شوند .

سپس شهد مربا را که از قبل آماده کرده بودید، به مخلوط سیب و هویج افزایش کنید. در این مرحله، برای معطر شدن مربا بهتر میباشد مقداری هل به آن افزایش کنید و اجازه دهید مربای شما قوام بیاید.

در مرحله آخر، مقداری گلاب، پوست پرتقال رنده شده و خلال پسته را به مربای خود افزایش کنید.

شعله را خاموش کنید و اجازه دهید، مربا در هوای محیط خنک شود، سپس آن را در یک کاسه شیشه ای مناسب بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه انواع ترشی کلم قرمز

نکاتی برای تهیه ی مربا سیب و هویج :

برخی از افراد، از به به دلیل خواص بی نظیر آن، به صورت خرد شده یا رنده شده در این مربا استفاده می کنند تا یک مربای خوش طعم و لذیذ با خاصیت انبوه تهیه کنند.

در صورت متمایل‌شدن، می توانید به جای رنده کردن سیب و هویج آن ها را ریز خرد کنید اگر خرد کردید هویج را زودتر بگذارید بپزد زیرا سفت تر میباشد در این صورت سیب را لازم نیست پوست بگیرید حتی می توانید سیب را خرد کنید و هویج را رنده کنید این کاملا سلیقه ای میباشد.

برای هم زدن مربا بهتر میباشد از قاشق چوبی و یا استیل استفاده کنید. تمرکزفکر کنید قاشق شما کاملا پاکیزه باشد؛ زیرا در غیر این صورت ممکن میباشد سبب کپک زدن مربا شود.

خیلی از افراد ترجیح می دهند، مربا را با یک نوع میوه درست کنند، اما پیشنهاد ما به شما این میباشد که به دلیل خواص بی نظیر سیب، این مربا را به صورت ترکیبی درست کنید تا منفعت های بیشتری داشته باشد. البته اگر به جای شکر، از شیره انگور استفاده کنید خواص این مربا بیشتر می شود!

 مربای سیب گلاب درسته:

%name چند روش طرز تهیه مربا سیب

طرز تهیه مربای سیب تابستانی

مربای سیب گلاب درسته یک مربای یونانی میباشد که آشکار زیبایی دارد و برای صبحانه عالی میباشد.

مواد لازم برای مربای سیب گلاب درسته :

 آبلیمو  1 قاشق غذاخوری
 سیب  1 کیلوگرم
* شکر  3-5 لیوان
 گلاب  یک استکان
آب 3 لیوان
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربای تمشک

 

* من 3 لیوان شکر ریختم

طرز تهیه مربا سیب گلاب به صورت درسته :

سیب ها را شسته، وسط آنها را با چاقوی مخصوص خالی می کنیم. با پوست در قابلمه‌ ی لعابی می ریزیم و با آب روی سیب ها را می پوشانیم.

سپس با حرارت ملایم، سیب ها را کمی بپزید تا جائی که له نشوند و پوست آنها نترکد.

زمانی که سیب ها کمی پخته شد شکر را در آب بریزید و بگذارید تا قوام بیاید (شکر را باید یک جا بریزید که سریع قوام بیاید و سیب ها له نشوند).

در آخر آبلیمو و گلاب را افزایش ‌کنید و گاز را خاموش کنید.

در صورت متمایل‌شدن زعفران آب کرده یا به مقدار کم رنگ غذا افزایش کنید. و وسط سیب ها را با بادام یا گردو تزئین می کنیم.

%name چند روش طرز تهیه مربا سیب

مربا سیب گلاب درسته رنگی

طرز تهیه مربا سیب درسته با پوست :

برا اینکه بخواهید مربای سیب را به صورت درسته و بدون پوست تهیه کنید، ابتدا مقداری آب داخل ظرفی بریزید و سپس مقداری آبلیمو داخل آن بریزید سیب ها را پوست بگیرید و یکی یکی داخل آن قرار بدهید تا از سیاه شدن سیب ها پیشگیری شود. بعد از آن آب و شکر را به یک اندازه داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله قرار بدهید زمانی که چند جوش خورد سیب ها را یکی یکی داخل آن قرار بدهید و اجازه بدهید سیب ها به مدت نیم ساعت روی شعله ی ملایم بپزند و شربت مربا غلیظ شود. اگر زیاد بپزید سیب ها له می شوند.

 

منبع: سایا سهند

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

روشهای مختلف تهیه ترشی گردو عالی

sayasahand ترشی گردو همدانی نحوه تهیه ترشی گردو در فصل بهار ترشی گردو، ترشی سنتی …