نحوه تمیز کردن لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی

sayasahand

%name نحوه تمیز کردن لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی

نحوه ی تمیز کردن لکه های روغن ماهی از روی لباس

تمیز کردن لکه های ویتامین ها و روغن ماهی

همان طور که می دانید قرص های ویتامین و روغن ماهی، حاوی مواد ژله ای رنگی هستند که هم رنگ دارند و هم چرب هستند. بنابراین اگر روی لباس، قالی و یا مبل شما بریزد به آسودگی پاک نمی شود. به همین غرض ما راه حل هایی را برای تمیز کردن آن ها برای شما آورده ایم.

چگونه می توان لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی را از روی لباس و قالی و … پاک کرد.

کلاهک های حاوی ویتامین و روغن ماهی و سایر مکمل های سلامتی ممکن هست برای آسایش حال ما مناسب باشند اما برای لباس های ما مناسب نیستند. اگر شما مجبور هستید که نیازهای روزمره خود را در جیب خود قرار بدهید تا از آن استفاده کنید – اما اگر فراموش کنید و آنها له شوند – لکه هایی روی لباس شما باقی می گذارند که در اینجا نحوه پاک کردن لکه ها آورده شده هست.

چگونه می توان لکه های ویتامین و روغن ماهی را از لباس های قابل شستشو پاک کرد.

تقریباً پایان این محصولات حاوی رنگ های غذایی هستند که به آنها رنگ برجسته می بخشد. بنابراین، اولین مرحله حذف رنگ و سپس مقابله با هرگونه لکه روغنی پس از از بین رفتن رنگ هست. برای پارچه های سفید، رنگی یا چاپی می توانید از همان روند حذف رنگ استفاده کنید. تنها به یاد داشته باشید که از سفید کننده های اکسیژن دار استفاده کنید ، نه از سفید کننده های کلر !

بیشتر بخوانید:  چگونه وسایل چدنی را تمیز کنیم؟

در صورت امکان، قبل از اینکه لباس ها را به طور تصادفاً روی حرارت زیاد خشک کنید، لکه ها را از بین ببرید. گرما تنها رنگ  لکه ها را تنظیم می کند و پاک کردن آنها را دشوارتر می کند. یک محلول از سفید کننده مبتنی بر اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. دستورالعمل های بسته بندی را در مورد میزان مصرف هر محصول، در هر گالن آب را استفاده کنید. وسایل لک شده را زیر آب کنید و اجازه دهید دست‌کم هشت ساعت خیس بخورند. لباس ها را چک کنید و اگر لکه های رنگ از بین رفته هست، مثل همیشه لباس را بشویید. در صورت باقی ماندن، دوباره محلول سفید کننده اکسیژن را با آب مخلوط کنید و هشت ساعت دیگر خیس کنید، سپس طبق دستورالعمل های روی برچسب آن کار را انجام بدهید و لباس تان را بشویید.

اگر بعد از، از بین رفتن رنگ، لکه های روغنی از روغن ماهی یا مکمل دیگری باقی مانده هست، مکان لکه دار را با کمی مواد شوینده مایع سنگین از بین ببرید. (از مارک های برجسته ی مواد شوینده مایع سنگین استفاده کنید که آنزیم کافی برای تجزیه روغن دارند) یا از پاک کننده ی لکه ی گریس استفاده کنید. مواد شوینده را با انگشتان خود یا با یک برس موی نرم به مکان لکه شده بمالید و بگذارید پانزده لحظه بماند، سپس با گرم ترین دمای آب توصیه شده برای پارچه، آن را بشویید. قبل از خشک شدن مکان لک شده را بازرسی کنید و در صورت لزوم مراحل را ازسرگیری کنید.

اگر بوی بیش از حد شدید روغن ماهی وجود دارد، یک فنجان جوش شیرین به چرخه شستشو افزایش کنید. یا لباس را یک شب در محلول آب و جوش شیرین به میزان یک گالن آب و یک فنجان جوش شیرین خیس کنید.

%name نحوه تمیز کردن لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی

مراحل تمیز کردن لکه ی روغن ماهی از روی لباس

بیشتر بخوانید:  دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

لکه های روغن ماهی و لباس های تمیز خشک

هنگامی که متوجه ترکیدن کپسول شدید، مکان را با یک حوله یا پارچه کاغذی سفید تمیز کنید. سعی کنید لکه را سریع تمیز کنید و اجازه ندهید خشک شود. اگر تمیز کردن آن برایتان سخت هست در اسرع وقت لباس تان را به خشکشویی بدهید.

%name نحوه تمیز کردن لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی

تمیز کردن لکه های رنگی و چرب از لباس

اگر از کیت خشک شوینده خانگی استفاده می کنید، قطعاً قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک کن، لکه را با مواد پاک کننده لکه از بین ببرید. بیشتر این محصولات لکه رنگ را به طور موثر از بین نمی برند.

از بین بردن لکه های ویتامین و روغن ماهی از قالی و اثاثه یا لوازم داخلی

%name نحوه تمیز کردن لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی

نحوه ی تمیز کردن لکه ی قرص های روغن ماهی از روی قالی

گاهی کپسول، روی زمین می افتند، سعی کنید بدون اینکه صدمه ببیند آن را از روی زمین بردارید زیرا اگر آن را مالش بدهید و یا باز شود تنها روغن را به اعماق قالی فرو می برد و لکه را بزرگتر می کند.

روی لکه را نشاسته ذرت، جوش شیرین یا پودر تالک بپاشید تا روغن جذب شود. با استفاده از یک برس مویی نرم، پودر را روی قالی قرار دهید. اجازه بدهید دست‌کم پانزده لحظه پودر روی لکه بماند، اگر یک ساعت بگذارید خیلی بهتر هست، سپس جاروبرقی بزنید تا پودر پاک شود.

بیشتر بخوانید:  موثرترین راهها برای تمیز کردن قابلمه و سینی های پخت

طبق دستورالعمل محصول، لکه را با یک حلال تمیز کننده خشک پاک کنید. از یک پارچه سفید یا دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید و تا جایی که دیگر روغن از قالی به پارچه منتقل نشود، آن را تمیز کنید.

اگر حلال خشکشویی یا محصول تمیز کننده قالی ندارید، یک قاشق غذاخوری مواد شوینده مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب داغ مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی افزایش کنید. لکه را با اسفنج پاک کنید و یا از برس نرم و آغشته به محلول تمیز کننده استفاده کنید. محلول تمیز کننده را با حوله ی کاغذی خشک جذب کنید تا لکه از بین برود.

قطعاً مکان را با پارچه آغشته به آب آسان “شستشو” دهید تا مانده صابون که سبب جذب خاک بیشتری می شود، از بین برود. مراحل تمیز کردن را ازسرگیری کنید تا جایی که لکه ای باقی نماند. اجازه بدهید اجازه بدهید آن بخت قالی به دور از گرمای مستقیم هوا خشک شود و سپس با جاروبرقی الیاف قالی را بلند کنید.

در صورت منفجر شدن قرص روی کاناپه یا نیمکت، از همان محلول های تمیز کننده و روش های توصیه شده برای قالی استفاده کنید. مراقب باشید که پارچه بیش از حد اشباع نشود زیرا نم بیش از حد در آن می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

اگر روکش مبلمان شما، ابریشمی هست، برای اطلاعات بیشتر در مورد پاک سازی لکه ها با یک شرکت پیشه ای در زمینه تمیز کردن روکش مبلمان مشورت کنید.

 

منبع: سایا سهند

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

sayasahand بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …