لزوم استفاده از نوار نقاله در خطوط تولید

thtrhrthrthryujlkorjfg94utjk 300x169 لزوم استفاده از نوار نقاله در خطوط تولید

سنگ‌های معدنی پس از استخراج، جهت جدا سازی ناخالصی‌ها و کوچک شدن به قطعات کوچک‌تر به کارخانجات منتقل می‌شود. در داخل کارخانه با کمک تجهیزات مختلف مانند سنگ شکن و ماسه ساز، عملیات خرد کردن آن‌ها صورت می‌پذیرد اما محصول نهایی به چه شکل از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌شود؟ نوار نقاله وظیفه این جابجایی را بر عهده داشته و محصولات را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می‌کند. کاربرد نوار نقاله بسیار وسیع است و در صنایع مختلفی مانند کارخانجات مواد غذایی، خودروسازی، تولیدی شن و ماسه و … از آن استفاده می‌کنند. نوار نقاله از چند قطعه ساده تشکیل شده است که بسته به نیاز خط تولید، جنس تسمه آن متفاوت خواهد بود.

مزایای استفاده از نوار نقاله

  • افزایش سرعت خط تولید: اولین مزیت استفاده از نوار نقاله در خطوط تولید، افزایش سرعت جابجایی مواد است. فرض کنید که شما صاحب یک کارخانه تولید مواد شوینده هستید و قصد دارید محصول خود را برای پردازش، از یک نقطه به نقطه دیگری برسانید. اگر از نیروی انسانی برای این کار کمک بگیرید، کار با سرعت بالایی انجام نخواهد گرفت و در نتیجه محصول تولیدی نهایی شما هم زیاد نخواهد بود اما در صورت استفاده از نوار نقاله، محصولات با سرعت بالایی به بخش های مختلف کارخانه منتقل می‌شوند.
  • جلوگیری از بروز آسیب به نیروی انسانی و محصولات: در صورتی که عمل جابجایی محصولات توسط نیروی انسانی صورت گیرد، طبیعی است که خطر افتادن یا شکستن محصول وجود داشته باشد و از سمت دیگر، خود نیروی انسانی هم در خطر خواهد بود. با استفاده از لاستیک نوار نقاله مرغوب تمام این ریسک ها برطرف می‌شود و نیازی نیست نگرانی بابت سلامت کارکنان و محصولات تولیدی خود داشته باشید.
  • بهترین انتخاب برای محیط‌های پرخطر: برخی کارخانجات دارای کاربری خاصی هستند و نیاز است مواد در برخورد با مواد شیمیایی یا کوره پخت قرار گیرند. در این شرایط نمیتوان جان نیروی انسانی را در خطر انداخت و نوار نقاله بدون ایجاد هیچ مشکلی به شما در این راه کمک خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:  5 تا از مجموعه هایی که کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان انجام میدهند

rwelojv53590t4ghrthkdfjkun395tunj45itj4i 300x135 لزوم استفاده از نوار نقاله در خطوط تولید

  • تخمین تعداد محصول تولیدی: زمانی که تمام مراحل تولیدی کارخانه به دست نیروی انسانی باشد، دقیقا مشخص نیست در انتهای روز یا ماه چند محصول خواهید داشت اما در صورت قرار دادن نوار نقاله و با تنظیم سرعت، دقیقا می‌توان محاسبه کرد تا پایان روز چند محصول تولید شده و به انبار انتقال پیدا می‌کنند.
  • استفاده از فضاهای پرت: همیشه بخشی از محیط کار بلا استفاده باقی می‌ماند و نمی‌توان تجهیزات بزرگی را در آن مکان‌ها جای داد جز نوار نقاله. نوار نقاله انعطاف پذیر بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، در نتیجه بهترین گزینه برای استفاده از مکان ‌هایی است که تا به امروز امکان استفاده از آن‌ها را نداشتید.
  • کاربردی برای محیط های کوچک: اگر محیط مورد نظر شما کوچک است و نگران هستید که تجهیزهات داخل آن به درستی جای نگیرند، می‌توانید رولیک نوار نقاله را از کنار دیوار یا زیر سقف نصب کنید تا فضایی را اشغال نکند. نوار نقاله قابلیت نصب در هر مکانی را خواهد داشت.
  • انجام همزمان چند فرآیند بر روی محصول: تمام کاربرد نوار نقاله به جابجایی مواد خلاصه نمی‌شود. میتوان در حین جابجایی مواد، عملیات دیگری مانند حرارت دادن، خشک کردن و … را بر روی آن‌ها انجام داد. این کار با برنامه ریزی و توسط دستگاه‌ها صورت گرفته و باعث افزایش تولیدی کارخانه خواهد شد.
  • کاهش هزینه انتقال: نوار نقاله می‌تواند تا مدت زمان طولانی به حمل و نقل محصولات بپردازد و کیفیت بالای آن، سبب می‌شود نیاز زیادی به تعمیرات زودهنگام نداشته باشد؛ به همین دلیل هزینه‌های شما هم تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و عمل انتقال را تنها با یک نوار نقاله با کیفیت انجام می‌دهید.
بیشتر بخوانید:  تفاوت رنگ های مختلف پودر دکلره؟

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …