سفر جوان ترین خلبان زن به دور دنیا اغاز شد

خلبانی جزو مشاغل محبوب دنیاست و افراد زیادی با علاقه فراوان به فراگیری این رشته می پردازند تا در اوج آسمان ها به پرواز درآیند و با هواپیما بر فراز ابر ها سیر کنند. حتی برای افراد عادی نیز، پرواز با هواپیما تجربه ای بی نظیر و جالب است. شاید به همین علت است که تورهای مسافرتی مثل تورهای ترکیه ، سفر با هواپیما را به سفر زمینی ترجیح می دهند. هر قدر که خلبان یک هواپیما با تجربه تر و ماهر تر باشد، سفر بهتری برای مسافران خود فراهم خواهد کرد. در این خلبانان بسیاری هستند که همواره دوست دارند مهارت های خود را به چالش بکشند.

یکی از این افراد، زارا رادرفورد خلبان 19 ساله بریتانیایی بلژیکی است که قصد دارد با سریعترین هوایپای سبک ورزشی جهان، سفر خود به دور دنیا را آغاز کند. در صورتی که سفر او موفقیت آمیز باشد، زارا رادرفورد به عنوان جوان ترین خلبان جهان که به دور دنیا پرواز کرده است شناخته خواهد شد. جالب است بدانید رویای خلبانی در سر زارا رادرفورد حدودا از شش سالگی او شکل گرفت؛ گویا خانواده رادرفورد سفر های هوایی بسیاری به مناطق مختلف داشته اند و همین انگیزه ای برای زارا شد تا به سمت شغل خلبانی کشش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

edcwlewokfhnoiwerolhcfiuw4kjtfg3ujrkijlfw njegytfb4uj4ojr 300x200 سفر جوان ترین خلبان زن به دور دنیا اغاز شد

زارا رادرفورد، جوان ترین خلبان زن

زارا رادرفورد، خلبان نوزده ساله ای که می خواهد رکورد ها را جابجا کند با هواپیمای کوچک خود به دور دنیا پرواز خواهد کرد. رادرفورد هواپیما را از شرکت Shark Aero قرض کرده و هزینه های سفرش را نیز خود به عهده گرفته است. رادرفورد کسب و کار کوچکی دارد و با فروش کتانی درامد به دست می آورد. وی پیشبینی کرده که درآمدش برای سفر به پنج کشور کافی است.

طبق گفته های زارا رادرفورد، آسمان محدودیتی برای او ندارد و او می خواهد به فضا برود.

از نظر زارا رادرفورد تفاوت سنی بین مردان و زنان خلبان بسیار زیاد است و این امر نشان دهنده عدم تناسب در تعداد خلبانان زن و مرد می باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با فروشگاه اینترنتی شمال مال

سفر زارا رادرفورد به دور دنیا چند روز به طول می انجامد؟

زارا رادرفورد بلژیک را در 18 آگوست ترک کرد و قصد دارد تا 4 نوامبر سفر خود به دنیا را به پایان برساند و رکورد جوان ترین خلبانی که به دور دنیا پرواز کرده را بشکند. علاقه مندان می توانند به صورت آنلاین سفر او را دنبال کنند.

رادرفورد در طول مسیر خود از آسمان 52 کشور گذر خواهد کرد و همچنین دو بار از روی خط استوا عبور می کند. طی این سفر زارا رادرفورد 70 توقف خواهد داشت تا سوختگیری انجام دهد و دوباره برای پرواز آماده شود. در برنامه سفر او، 19 روز برای استراحت پیشبینی شده است.

بیشتر بخوانید:  گران ترین ماشین های دنیا در دبی

به گفته ی رادرفورد، چالش برانگیز ترین بخش این سفر، گذر از روسیه و گرینلند می باشد. رادرفورد معتقد است این کاری که قصد دارد انجام بدهد اصلا آسان نیست اما اگر اسان بود، ارزشی نداشت!

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …