روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار

sayasahand

 %name روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار

روش های دون کردن انار

راه های دون کردن انار

برای پذیرایی با انار بهتر هست آن ها را به صورت دانه کردن استفاده کنید. برای تهیه ی رب انار ابتدا انارها را باید دانه کنید و بعد با آن رب انار تهیه کنید. در ادامه چند روش سریع دانه کردن انار را، آموزش داده ایم.

روش های دانه کردن انار

دان کردن انار در آب:

ابتدا انار را به صورت عمودی برش بزنید به حدی که پوست آن برش بخورد و دانه های آن ها صدمه نبینند. سپس آن را به 2 بخت تقسیم کنید. داخل کاسه ای بزرگ آب سرد بریزید و انار را داخل آب فرو ببرید و آن را باز کنید، با اشاره ی کمی دانه های انار از آن ها سوا می شود. به دلیل اینکه دانه های انار سنگین هستند به ته کاسه می روند و پوسته های آن روی آب می آیند.

%name روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار

انار را به صورت عمودی برش بزنید

بیشتر بخوانید:  روش های پخت سریع حبوبات

در پایان لایه های وسط انار که روی آب هستند را سوا کنید و دور بریزید و آب آن را خالی کنید. و دانه های آن را داخل آبکش بریزید.

%name روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار

انار را داخل آب دون کنید

سریع ترین روش دانه کردن انار:

بالای سر انار را برش بزرگی بزنید به صورتی که پوست آن را سوا کنید و دانه های آن آسیبی نبینند. سپس از بخت هایی که پوسته ی سفیدی هست با چاقو برش بزنید، دوری ی این بخت ها نامنظم هست. پس از آن پوست انار را باز کنید و لایه های نازک و سفید را از انار سوا کنید. در این زمانه تنها دانه های انار مشخص می شود.

بیشتر بخوانید:  لذیذترین سس ها را خودتان درست کنید

این برش ها را باز کنید.

و روی کف دست برخلاف کنید سپس با پشت قاشق روی پوست انار بزنید تا دانه های آن از آن ها سوا شود و داخل کاسه بریزد. به این کار ادامه بدهید تا دانه های انار کاملا از پوسته های آن سوا شود. (مطلب پیشنهادی: روشهای نگهداری از دانه های انار)

%name روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار

برای دون کردن انار می توانید آن را به این روش برش بزنید

روشی دیگر برای دانه کردن انار:

ابتدا کلاهک سر انار را بگیرید و 6 برش روی پوست آن بزنید و آن را باز کنید و روی دست بگردانید و با قاشق یا یک قطعه چوب و یا با قاشق چوبی همه جای پوست انار بزنید تا دانه های انار از آن سوا شود. در پایان پوسته های داخلی انار از آن ها سوا کنید.

بیشتر بخوانید:  روش هایی برای رفع شوری غذا

 

منبع: سایا سهند

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

ترفندهایی برای آشپزی آسان

sayasahand ترفندهای آشپزی آسان اگر کمی شور و شوق و خلاقیت به هزیننه دهید در …