جینکوبیلوبا برای درمان ریزش مو

sayasahand

%name جینکوبیلوبا برای درمان ریزش مو

جینکو بیلوبا

خواص جینکوبیلوبا برای موها

با توجه به اینکه ریزش مو یکی از نگرانی های متداول هم در خانم ها و هم در آقایان بوده و در پایین آوردن اطمینان به نفس و داشتن دید منفی نسبت به خود خیلی تاثیر گذار میباشد، لازم دیدیم که محصولی که هم در طب سنتی هم در علم روز دنیا، برای رفع کردن این مشکل استفاده کرده اند را برای شما پیدا کنیم و آن را به شما معرفی کنیم. گیاهی که به صورت معجزه آسا ریشه مو را تقویت و موها را پرپشت می کند، جینکو بیلوبامی باشد.

راز قدرت درخت جینکو بیلوبا در چیست؟

جینکوبیلوبا سبب کاهش ریزش مو و افزایش رشد موها می شود.

مصرف آن سبب افزایش گردش خون در رگ های خونی کف سر می شود و سبب بهبود یافتن کارکرد فولیکول های مو و تغذیه رسانی بهتر موها می شود.

در حقیقت افزایش گردش خون در کف سر، سبب اکسیژن رسانی بیشتر شده و در نهایت خیلی از مواد مغذی مثل پروتئین ها، ویتامین ها و اسیدهای چرب و مواد معدنی به فولیکول های مو عرضه شده و آنها را قدرتمندتر کرده و موهای جدید سالم تولید می شود.

بیشتر بخوانید:  آرایش کره ای همراه با تصاویر

همینطور براساس تحقیقات انجام شده در ژاپن، تاثیر این گیاه بر روی افزایش رشد موها هم مستقر شده میباشد.

%name جینکوبیلوبا برای درمان ریزش مو

جینکو بیلوبا برای درمان ریزش مو

خوب میباشد که بدانید، در صورتی که گردش خون در پوسته سر به خوبی انجام نگردد، انتقال مواد مغذی به ریشه مو هم کم می شود و رشد موها کاهش می یابد و در عملکرد موها هم کم پشت و بیجان می شوند. این گیاه دقیقا این دیدگاه را عوض می کند.

گیاه جینکو بیلوبا سه برگی برای رشد مو و پیشگیری از کچلی زودرس و ریزش مو خیلی خوب میباشد. به راحتی می‌توانید این گیاه را در شکل روغن طبیعی آن در هر عطاری نزدیک منزلتان پیدا کنید.

هم استفاده آن به شکل محلول موضعی و هم استفاده مکمل های غذایی آن کمک به کاهش ریزش مو می کند. دوز بی خطر مصرف خوراکی آن 30 الی 200 میلیگرم در روز میباشد.

اگر گرفتار به فشار خون، بیماری های قلبی و کلیوی می باشید پیش از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین مدلهای آرایش چشم و میکاپ صورت

همینطور جینکو از خاصیت چسبندگی پلاکت های خون می کاهد و سبب رقیق شدن خون می شود و نباید همزمان با داروهای رقیق کننده مشابه آسپرین، پلاویکس و غیره مصرف شود.

%name جینکوبیلوبا برای درمان ریزش مو

تاثیر جینکو بیلوبا برای ریزش مو

از ترکیبات درخت جینکو بیلوبا:

فیتواستروژن ها( استروژنهای گیاهی) که سبب افزایش گردش خون مویرگی می شوند. مکانیسم تاثیر عصاره این گیاه به این صورت میباشد که سبب گشاد شدن عروق خونی شده و در نهایت سبب افزایش گردش خون می گردد.

فلاونوئیدها

فلاونوئیدها ترکیبات پلی فنلی هستند که به صورت عمده در این گیاه پیدا می شوند و خاصیت مخالف التهابی دارد و به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدان و مخالف رادیکال زورمند برملا می گردند. استفاده فلاونوئیدها ارتباط مخصوصی با افزایش دوران رشد فولیکول های مو دارند.

ترپنوئید

خاصیت ترپنوئید ها مخالف باکتری و مخالف سرطان میباشد به این علت استفاده از گیاهان دارای ترپنوئید به عنوان داروی مفید می تواند ایمنی بدن انسان را افزایش دهد و از ابتلا به سرطان پیشگیری کند. این ماده سبب تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود.

مهم‌ترین موارد احتیاط و منع مصرف گیاه جینکو بیلوبا عبارتند از:

– استفاده این گیاه در بعضی اشخاص با کسالت های جانبی مشابه مالیات تهوع، اسهال، سرگیجه، سردرد، دل درد، خارش و استفراغ همراه میباشد.

– مصرف گیاه جینکوبیلوبا و مکمل‌های دارای آن برای کسانی که از داروهای مخالف انعقاد خون و داروهای مخالف افسردگی مصرف می‌کنند ممنوع میباشد، چرا که با این داروها تداخل دارویی به وجود می آورد و اثرات آنها را کاهش می‌دهد.

– نتایج تحقیقی بر روی حیوانات نشان داده میباشد، زیاده‌روی در مصرف این گیاه و در مقدارهای بالا و با استفاده طولانی، سبب ابتلا به سرطان تیروئید، کبد و نیز به وجود آمدن تومور بینی شده میباشد.

– اشخاص گرفتار به دیابت باید در مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنند.

– مصرف جینکوبیلوبا در زمان حاملگی، شیردهی و برای بچه ها ممنوع میباشد.

– مصرف این گیاه و مکمل های آن، پیش از عمل عمل باید بریدن شود و به پزشک معالج اطلاع داده شود.

 

منبع: سایا سهند

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

sayasahand ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک …