همه افراد برای خدمات مختلف در حوزه سلامت دندان به دندان پزشکی مراجعه میکنند. با توجه به تعداد بالای دندان پزشکان، شما باید استراتژی بازاریابی مناسبی داشته باشید؛ به طوریکه افراد برای مراقبت های بهداشتی به جای مراجعه به دندان پزشکان دیگر، به شما اعتماد کنند. یکی از موثرترین راهکار ها برای دستیابی به این هدف، استفاده از تولید محتوای دندانپزشکی است. ما در این مقاله از تولید محتوای دندان پزشکی و ضرورت های آن صحبت خواهیم کرد.
تولید محتوای دندان پزشکی چیست؟
این روزها کانتنت مارکتینگ (content marketing) یکی از ارکان اصلی بازاریابی محسوب میشود. اهمیت تولید محتوا در کسب و کار های متعدد به گونهای است که اگر شما از آن غافل شوید؛ رقابت را به رقیبان خود واگذار کردهاید.
تولید محتوای دندان پزشکی به معنی استفاده از ویدیو، اینفوگرافی، پست، کتابهای الکترونیکی و پادکست برای تولید محتوا در حوزه دندان پزشکی است. هدف این کار پاسخ دادن به سوالات مخاطبین خود و ارائه اطلاعات در جهت جلب اعتماد افراد و استفاده از خدمات شما است.
دندان پزشکان چگونه میتوانند از تولید محتوای دندان پزشکی بهرهمند شوند؟
تولید محتوای دندان پزشکی مزایای متعددی دارد. ما در این مقاله مهم ترین موارد آن ها را برای شما عنوان خواهیم کرد.
1.تولید محتوای دندان پزشکی به دیده شدن شما کمک خواهد کرد
به هر میزان تولید محتوا شما بهینه و اصولی نوشته شده باشد، امکان دیده شدن شما در صفحات مجازی بیشتر خواهد بود. اگر تولید محتوا حرفهای و سئو شده نوشته شود؛ به هنگام جستجو اطلاعات توسط کاربران مطالب شما در نتایج جستجو دیده خواهد شد.
همچنین محتوای ارزشمند و یونیک باعث میشود تا مخاطبین شما آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند و باعث بیشتر شدن بازدید صفحات شما خواهند شد.
2.تولید محتوای مناسب راهی برای پیدا کردن مخاطبین هدف شما
برخلاف تولید محتوا که منجر به جذب مخاطبین هدف شما میشود، روشهای بازاریابی سنتی مثل تبلیغات تلوزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی برای پیدا کردن مخاطبین شما به مانند تولید محتوا موثر نخواهند بود. درست است که افراد زیادی تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد، اما هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که هر یک از آنها به دنبال پیدا کردن دندان پزشک جدید باشند.
3.تولید محتوای دندان پزشکی شما را به مرجعی موثق تبدیل میکند
اگر بتوانید مطالب و منابع ارزشمندی را در حوزه سلامت دندان و دهان بنویسید و به طور مداوم آن را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید، شما را به یک منبع ارزشمند در حوزه دندان پزشکی و همچنین متخصصی قابل اعتماد تبدیل خواهد کرد.
4.تولید محتوای دندان پزشکی به شما در ایجاد روابط کمک میکند
هنگامی که شما محتوایی را در سایت یا صفحات خود منتشر میکنید؛ برخی از مخاطبین شما نظرات یا سوالات خود را به روی آن محتوا میگذارند که با پاسخ دادن به آن ها و درگیر شدن با مخاطبین خود میتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید.
5.تولید محتوا شما را از رقیبان خود متمایز میکند
یکی از مزیتهای تولید محتوا برجسته کردن شما در میان رقیبانتان است. تولید محتوای یونیک به شما کمک میکند تا در کنار جذب مخاطب، مطالب شما در ذهن آنان بماند و باعث تمایز شما شود.
6.تولید محتوا به بیماران شما نیز کمک میکند
تولید محتوا علاوه بر اینکه منجر به جذب مخاطب برای شما میشود، بلکه با محتوای درست میتوانید به بیماران خود نحوه مراقبتهای بهداشتی را نیز نشان دهید.
7.تولید محتوا باعث تقویت سایر استراتژیهای بازاریابی شما میشود
اگر شما تولید محتوای موفقی داشته باشید باعث میشود تا مخاطبین بیشتری را جذب کنید و بازدید سایت یا صفحه خود را بالا ببرید. این عوامل به دیگر روشهای بازاریابی و جذب مشتری بالقوه شما کمک شایانی خواهد کرد.