بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

sayasahand

%name بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو

آیا رنگ كردن مو بعد از كاشت مو امکان پذیر میباشد؟

یکی از سوالاتی که بعد از کاشت مو برای اغلب افراد ایجاد میشود این میباشد که آیا رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو میتواند آسیبی به موهای کاشته شده برساند یا چه مدت قبل و بعد از کاشت مو نباید موها را رنگ کرد.

خیلی از افرادی که گرفتار کم مویی سر یا کچلی مو شده اند و نگران زیبایی خود هستند تصمیم به کاشت مو میگیرند. کاشت مو یک عمل مطمئن و با مالیات جانبی دست‌کم میباشد و سبب میشود دوباره موهایی زیبا و طبیعی داشته باشید. دوران نقاهت کاشت مو معمولا تنها چند روز میباشد.

%name بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

نکات برای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

ولی اگر شما جزو کسانی هستید که موهایتان را رنگ میکنید باید یک سری نکات برای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو را رعایت کنید تا موهای کاشته شده کمترین صدمه را از رنگ کردن ببینند و دوباره گرفتار ریزش مو نشوید.

از آنجایی که موهای کاشته شده معمولا از پشت سر برداشته میشوند نسبت به موهای قبلی شما مقاومت بینهایت بالاتری دارند بنابراین بعد از سلامت و گذشت زمان نقاهت میتوانید با خیال آسوده موهای کاشته شده را رنگ کنید. موهای پشت سر که به جلوی سر شما پیوند خورده اند نسبت به موهای قبلی مقاومت بینهایت بالاتری دارند و حتی اگر رنگ مو سبب تضعیف موهای قدیمی شود نمیتواند تاثیری بر موهای کاشته شده شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  انواع ماسک شیر و عسل برای پوست + خواص و طرز تهیه

از آن جایی که تا یک سال پس از کاشت مو ، سرعت رشد موهای کاشته شده خیلی بیشتر از حالت رایج میباشد احتمالا لازم شود این موها را زود به زود رنگ کنید. مثلا اگر قبلا موهایتان را ماهی یک بار رنگ میزدید، حال باید هر سه هفته یکبار رنگشان کنید.

%name بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

روزگار رنگ کردن مو قبل از کاشت مو

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو را باید دست‌کم یک هفته تا دو روز  قبل انجام داده باشید که مراحل دوش رفتن و شستشوی اولیه را  انجام داده باشید و هیچ گونه رنگی روی پوست سر شما باقی نمانده باشد.

برخی از متخصصین کاشت مو به بیماران توصیه میکنند که قبل از کاشت مو ، موهایشان را رنگ کنند. رنگ کردن مو قبل از کاشت مو نه تنها بی ضرر میباشد بلکه میتواند مفید هم باشد.

معمولا به افرادی که موهایشان سفید شده توصیه میشود دو روز قبل از عمل موها را رنگ کنند تا پزشک به آسودگی بتواند موها را از بانک مو برداشته و در اقبال موردنظر پیوند بزند.

%name بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

چه مدت بعد از کاشت مو میتوان رنگ کرد

در صورتی که قبل از کاشت مو ، موهایتان را رنگ کنید میتوانید روزگار لازم برای ریکاوری بعد از کاشت مو را بدون این که نیاز به رنگ کردن مجدد موها داشته باشید، سپری نمایید.

بیشتر بخوانید:  کرم کانتور چیست و مراحل کانتور کردن صورت

اگر شما جزو افرادی باشید که به طور مداوم موهایشان را رنگ میکنند، رنگ کردن مو قبل از کاشت مو میتواد سبب شود که هنگام کاشت و پیوند مو ، پزشک تصویر بهتری از کلفتی و حالت و پری سطح کاشت موها داشته باشد.

اگر سفیدی موهایتان زیاد باشد ، رنگ کردن قبل از کاشت مو سبب میشود که پزشک دید بهتری روی تارهای مو داشته باشد به خصوص اگر از رنگ های متمایل به تیره استفاده کنید.

%name بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

رنک کردن مو بعد از کاشت مو

در فرایند کاشت مو ، فولیکول های مو معمولا از اقبال پشت سر برداشته شده و در مکان مورد نظر کاشت و جایگذاری میشوند. پیوند خوردن فولیکول های مو در مکان جدید و خراش های ریزی که روی پوست سر برای کاشت مو ایجاد شده میباشد نیاز به روزگار دارد و تا روزگار بازسازی کامل نباید پوست سر را با کارهایی مثل رنگ کردن مو، به هیچ عنوان تحریک کنید.

معمولا برای برداشتن فولیکول های مو یک ناحیه نواری از پشت سر برش داده میشود،  10 – 14 روز روزگار لازم میباشد که شکاف های ایجاد شده برای کاشت مو بازسازی شوند، در این مدت روی ناحیه مورد نظر پانسمان قرار میگیرد تا از نفوذ میکروب ها پیشگیری شود.

بعد از این مدت هم تا زمانی که موهای پیوند خورده کاملا رشد نکرده باشند نباید از مواد تحریک کننده روی پوست سر استفاده کنید. موهایی که بعد از کاشت به صورت اولیه رشد میکنند بینهایت بی‌قدرت و کرکی هستند و اگر در این مرحله اقدام به رنگ کردن موها کنید، موهای کاشته شده در ارتباط با مواد شیمیایی رنگ مو میسوزند و از بین میروند.

روزگار لازم برای ریکاوری موهای کاشته شده و پوست سر با توجه به جنس موها ، جنس پوست و مهارت پزشک کاملا گوناگون میباشد. ولی به طور کلی برای رنگ کردن مو بعد از کاشت مو بهتر میباشد 1 – 2 ماه شکیبایی کنید تا موها کاملا در مکان خود پیوند خورده و استواری لازم را پیدا کنند و خراش های پوست سرتان کاملا سلامت پیدا کنند.

برخی پزشکان توصیه میکنند تا زمانی که موهای کاشته شده مقدار مشخصی رشد کنند از رنگ کردن موها اجتناب کنید.

بهترین روش برای پیدا کردن روزگار دقیق رنگ کردن موها این میباشد که در معاینات بعد از کاشت مو در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا با توجه به شرایط خاص شما توصیه های لازم را به شما بدهد.

 

منبع: سایا سهند

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

sayasahand ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک …