از بیمه عمر معلم بیشتر بدانید

برای سرمایه گذاری و پشتیبانی از خانواده خود، در طول حیات و پس از آن میتوانید از بیمه عمر استفاده کنید. یکی از شرکت‌های خصوصی بیمه، بیمه معلم است که به خوبی بیمه عمر معلم را ارائه می‌دهد. در این مقاله از توکو قصد داریم تا شما را بیشتر با این بیمه آشنا کنیم تا شما بتوانید به درستی بیمه عمر مورد نیاز خود را انتخاب کنید و از مزایا آن بهره مند شوید.

3r5vk05nyi90yu895yn54 300x155 از بیمه عمر معلم بیشتر بدانید

بیمه عمر معلم چیست؟

برای معرفی بیمه عمر معلم، در ابتدا باید با بیمه عمر آشنا شوید. بیمه عمر نوعی قرار داد است که بین فرد بیمه شونده و شرکت بیمه کننده منعقد می‌شود و طبق این قرارداد فرد بیمه شونده باید در مدت زمان مشخص مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت کند و در مقابل شرکت بیمه کننده در این مدت قرار داد (در طول حیات فرد بیمه شونده و یا بعد از آن) خدماتی را به فرد بیمه شونده و خانواده او ارائه می دهد.

بیمه معلم از سال 1386 شروع به فعالیت کرد و با بیش از 50 شعبه به کار خود ادامه می‌دهد. بیمه معلم انواع مختلفی از بیمه نامه‌ها را ارائه می‌دهد که یکی از انواع بیمه‌های ارائه شده توسط این شرکت بیمه، بیمه عمر است. خرید بیمه زندگی نوعی آینده نگری به حساب می آید.

بیمه عمر مختلط چیست ؟

فرد مبلغی را سپرده گذاری می کند و ماهیانه یا سه ماه یک بار و یا سالانه حق بیمه پرداخت می کند.  بهترین روش استفاده از این بیمه سالانه است ولی برخی فقها این بیمه را وبا می دانند و این امر منجر به ممنوعیت این بیمه نامه شده است و شرکت هایی از جمله آسیا در حال ارائه خدمات پس از فروش از جمله اعطای وام به دارندگان این بیمه نامه هستند.

به طور کل طرح بیمه عمر مختلط به این صورت است که فرد در صورت زنده بودن مبلغی که به صورت پس انداز جمع آوری شده و یا از سرمایه ای که از قبل بین فرد و شرکت بیمه تعیین شده را بعد از پایان قراراداد تحویل می گیرد.

در این نوع بیمه سرمایه مشخص شده بعد از پایان تاریخ قرارداد بیمه نامه به فرد بیمه شده چه زنده و چه فوت شده پرداخت می شود.اگر قبل از تاریخ اتمام قرارداد فرد فوت شود پروسه دریافت حق بیمه هم قطع می شود.این بیمه بیشتر جنبه پس انداز دارد و در صورت نبود خسارت به فرد، بیمه حتما مبلغی را به شما می پردازد.حداقل سن تهیه این بیمه از پانزده سالگی تا حداکثر هشتاد سالگی است.

به طور خلاصه بیمه عمر مختلط قرارداد بیمه ای است که در آن بیمه گر تعهد می کند در ازای پرداخت حق بیمه در صورت فوت بیمه شده در مدت بیمه و یا زنده بودن وی در پایان مدت بیمه، مبلغ بیمه را به ذینفع مندرج در بیمه نامه یا خود فرد پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

3ol5vnt895by9385y98u 300x184 از بیمه عمر معلم بیشتر بدانید

چه کسانی به بیمه عمر مختلط نیاز دارند؟

افراد متاهل و بدون فرزند

کسانی که دردوره جوانی پدرو یا مادر یا هر دو را از دست داده اند.

پدر یا مادر مجرد

مادر خانه دار

افراد بازنشسته

صاحب کسب وکار کوچک

افراد مجرد

چه زمانهایی به بیمه عمر مختلط نیاز داریم ؟

زمان ازدواج وتشکیل خانواده

زمان تولد فرزند

خانه جدید

افزایش حقوق

مراقبت از والدین پیر

تغییرات در کسب وکار

تغییر در وضعیت تاهل

برنامه ریزی برای دانشگاه

برنامه ریزی برای بازنشستگی

بیمه عمر به شرط فوت چیست ؟

بیمه عمر به  شرط فوت یک نوع قرارداد است که میان فرد و شرکت بیمه بسته میشود که ماهیت حفاظتی دارد. خرید بیمه عمر بهترین هدیه ای است که میتوانید به خودتان بدهید.

بنا به مفاد قرارداد، شرکت بیمه بعد از فوت شخص به فردی که نامش در قرارداد ذکر شده بنا به میزان پرداختی فرد فوت شده مستمری ویا سرمایه را یک جا پرداخت می کند.

برای مثال این فرد فرزند شماست زیرا شما نگران آینده او هستید و با ذکر نام او در این قرارداد، او دچار مشکلات مالی نخواهد شد و خیالتان از زندگی او در آینده ای که شما کنار او نیستید آسوده میشود .

بیمه عمر به شرط فوت فقط پوشش فوت برای دارنده بیمه نامه دارد و به دو صورت ارائه میشود :

بیمه عمر زمانی با سرمایه ثابت :

این بیمه عمر فقط پوشش فوت را برای بیمه شده فراهم میکند . اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه نامه فوت نماید سرمایه فوت به ذی نفعان بیمه نامه پرداخت می شود و سرمایه گذاری ندارد و اگر بیمه شده در پایان مدت قرارداد در قید حیات باشد هیچ مبلغی  به وی پرداخت نمی شود . معمولا این بیمه نامه را ادارات و سازمان ها برای کارکنان خود انجام می دهند.

بیمه عمر زمانی با سرمایه نزولی :

این بیمه نامه از انواع بیمه عمر به شرط فوت، در سایر شرکت های بیمه به نام بیمه عمر مانده بدهکار معروف است.

شرایط این بیمه نامه با بیمه عمر متفاوت است و این بیمه نامه برای حمایت فرد در مقابل بدهی های بانکی وی انجام میشود. بیمه بازنشستگی توکو امتیازات ویژه ای دارد.

مبلغ این بیمه نامه هر سال نسبت به سال قبل کاهش می یابد و در پایان قرارداد به صفر می رسد .

4pck3 t0niucj9tunby958ujc 300x300 از بیمه عمر معلم بیشتر بدانید

تاریخچه بیمه عمر آسیا

بیمه آسیا از قدیمی ترین شرکت های بیمه در ایران است که در سال ۱۳۳۸ به منظور انجام امور بیمه ای وبازرگانی تاسیس شد .

از جمله فعالیت های بیمه آسیا، فعالیت های بیمه ای در خصوص صدور وپشتیبانی بیمه نامه ها، سرمایه گذاری در امور مختلف ، خرید سهام شرکت ها و تاسیس شرکت های فرعی  به همراه حق انتقال وفروش آن ها است .

بیشتر بخوانید:  جشنواره خانه‌تکانی اپلیکیشن استادکار شروع شد(پیشنهاد ویژه)

این شرکت بیش از صد شعبه  در سراسر کشور دارد و حدود سه هزار نمایندگی برای این شرکت مشغول فعالیت هستند .

بیمه عمر آسیا بزرگ ترین سهم بازار بیمه را در بین شرکت های خصوصی دارا است و همچنین دارای رتبه توان گری مالی سطح یک و همچنین دومین شرکت بیمه در پذیرش بیمه های اتکایی است .

مهم ترین طرح های پیشنهادی بیمه آسیا طرح جامع عمر وپس انداز و طرح جامع مهر است و تفاوت این دو طرح در این است که طرح جامع مهر بیمه آسیا به صورت خانوادگی یا دونفره است .

همان طور که گفتیم بیمه کارگران ساختمانی در قبال حق بیمه‌ای که از بیمه گذاران دریافت می‌کند پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی را در اختیار آنان قرار می‌دهد این پوشش‌های بیمه‌ای و مزایای آن‌ها می‌تواند در زمان بروز خسارات و همچنین هزینه‌های درمان بسیار کمک کننده باشد. از اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه کارگران ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حوادث کاری و بیماری ها

غرامت دستمزد

از کار افتادگی

بازنشستگی

فوت

بازنشستگی بیمه کارگران ساختمانی چه شرایطی دارد؟

امکان بازنشستگی توسط بیمه کارگران ساختمانی مانند دیگر انواع بیمه نامه وجود دارد. کافی است با برخورداری از شرایط بازنشستگی این بیمه نامه از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوید.

در واقع این بیمه نامه به کارگران ساختمانی این امکان را می‌دهد تا در زمانی که ادامه فعالیت و انجام کارهای سخت ساختمانی برایشان امکان پذیر نیست با برخورداری از مستمری بازنشستگی بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

همچنین این افراد با بهره‌مندی از مستمری بازنشستگی در زمان میانسالی می‌توانند مایحتاج فرزندان و خانواده‌شان را نیز فراهم کنند. در ادامه به بررسی شرایط بیمه بازنشستگی بیمه کارگران ساختمانی می‌پردازیم:

کارگران ساختمانی با داشتن ۲۰ سال سابقه کار و رسیدن به سن ۶۰ سالگی بازنشسته اعلام می‌شوند

همچنین افراد در صورتی که سابقه ۳۵ سال پرداخت حق بیمه را داشته باشند بدون در نظر گرفتن شرط سنی می‌توانند بازنشسته شوند و از حقوق و مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود

مبلغ مستمری از کار افتادگی جزئی و کلی و بررسی میزان درجه از کار افتادگی طبق مقررات قانون تامین اجتماعی مشخص می‌شود.

برخی از بیمه‌های دانشجویی، دانشجویان را فقط در برابر حوادث بیمه می‌کند و پوشش‌های بیمه‌ای بسیار محدودی دارند اما بیمه دانشجویی تامین اجتماعی تفاوت‌های بسیاری با انواع دیگر این بیمه نامه‌ها دارد. مهم‌ترین تفاوت بیمه دانشجویی تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌نامه‌های موجود در بازار این است که دانشجویان گرامی علاوه بر برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی از سابقه بازنشستگی و خدمات بیمه بیکاری نیز بهره‌مند می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیمه دانشجویی تامین اجتماعی خدمات نقص عضو را ارائه نمی‌دهد. به این ترتیب اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجو علاوه بر بهره‌مندی از مزایای درمانی تامین اجتماعی، سابقه بازنشستگی نیز برای خود ایجاد کنید بیمه دانشجویی تامین اجتماعی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  تجربه کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌های کانادا

طبق قوانین تامین اجتماعی فرد پس از ۲۵ تا ۳۰ سال پرداخت حق بیمه بازنشستگی می‌شود و مستمری ماهانه و حقوق بازنشستگی به او تعلق می‌گیرد. به این ترتیب دانشجویان می‌توانند سال‌های تحصیل خود را به سابقه بازنشستگی تبدیل کنند.

چرا خریداری بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ضروری است؟

تصور کنید زمانی که در سنین جوانی برای اولین بار برای گذراندن واحدهای درسی، پا به دانشگاه گذاشته‌اید. معمولا در این سنین، افراد فاقد حقوق پایه هستند و قادر به داشتن شغل و برخورداری از مزایای سابقه کار نخواهند بود. اما جالب است بدانید بیمه دانشجویی تامین اجتماعی بستری را فراهم کرده که به شما این امکان را می‌دهد تا در سنین جوانی نیز برای آینده خود قدم‌های ارزشمندی بردارید.

با خریداری بیمه ارزان دانشجویی تامین اجتماعی در سنین جوانی، زمانی که پا به دانشگاه گذاشته‌اید، با پرداخت حق بیمه علاوه بر برخورداری از مزایای متعدد سابقه بازنشستگی نیز برای شما محاسبه می‌گردد. به این ترتیب می‌توانید قبل از ورود به بازار کار و استخدام در سازمان‌های دولتی و غیردولتی سابقه بیمه پردازی خود را زیاد کنید.

بیمه درمان تکمیلی سه دسته کلی دارد که شامل بیمه درمان تکمیلی گروهی، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه درمان تکمیلی خانواده می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد سقف پوشش بیمه تکمیلی زایمان مطلع شوید، باید بدانید  سقف پوشش زایمان در طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی متفاوت است. سقف پوشش بیمه زایمان از ۱ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است. اگر سقف پوشش زایمان شما در بیمه تکمیلی ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که شما می‌توانید تا ۵ میلیون تومان از هزینه‌های زایمان خود را از شرکت بیمه دریافت کنید البته مشخص است که پرداخت درصدی از هزینه‌های زایمان به عنوان فرانشیز، به عهده بیمار خواهد بود. اگر می‌خواهید برای هزینه‌های زایمان از بیمه تکمیلی استفاده کنید باید قبل از زایمان خود را بیمه کنید و دوره انتظار این بیمه ۹ ماه به بالا است.

در بیمه تکمیلی زایمان، برای استفاده از پوشش‌ها و خدمات این بیمه نامه دوره‌ای به نام دوره انتظار وجود دارد. دوره انتظار در بیمه تکمیلی زایمان نه الی دوازده ماه است و شرکت بیمه پس از سپری شدن این مدت، خدمات و پوشش‌هایی به بیمه گذاران ارائه می‌دهد. در دوره انتظار، بیمه هیچ تعهدی نسبت به بیمه‌گذاران ندارد و خدماتی هم در این مدت ارائه نمی‌دهد.

برای طی کردن دوره انتظار و برای این که بتوانید هنگام زایمان از بیمه تکمیلی زایمان استفاده کنید، باید حتما قبل از بارداری برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنید. چون با توجه به دوره‌ی انتظاری که پیش‌رو دارید، اگر بعد از بارداری این بیمه را خریداری کنید، نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید؛ و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت هزینه‌های زایمان شما ندارد.

مطلب پیشنهادی

همه آنچه باید درباره شغل گویندگی و درآمد گویندگی و دوبلوری بدانیم

شغل گویندگی و دوبلوری یکی از شغل‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای صوت و رسانه …